Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

dinsdag 19 mei 2009

16 mei 2009 Dag 1 New York

Goeiemorgen! Om 5:00 uur zijn we opgestaan. Ons pap en ons mam waren ook al op, want we hoorden hun op en neer lopen op de zolder. Leuk om zo met zijn allen samen opstaan. Om 6:20 uur reden we aan. Jippie de vakantie is begonnen! Waren we net voorbij de Aldi en Lidl in Duitsland, toen Robin zei: Ja, je kunt gerust omkeren, ik ben wat vergeten... Oh ja, hoezo. Bleek dat hij zijn bloeddrukmedicijnen vergeten had. Daar kan hij niet zonder, dus snel terug. Gelukkig hadden we tijd genoeg! Wel gezellig om door ons pap en ons mam weggebracht te worden. Na ongeveer drie kwartier rijden waren we al in Düsseldorf op het vliegveld. Het inchecken ging lekker snel en we hadden nog tijd genoeg om met ons vieren een bakje koffie en thee te drinken. Toen was het tijd om afscheid te nemen. En daar gingen we.....op naar New York!!!

De vlucht duurde lang. Ik heb 2 boeken uitgelezen en wat gepuzzeld. Mijn eerste boek: Haar naam was Sarah....was ontzettend mooi. Ik heb heel wat tranen weggepinkt. Robin keek me af en toe eens aan en ik snikte dan...het is zo mooi. Of eigenlijk niet mooi, maar droevig. Ja, het was echt een aangrijpend boek en zeker een aanrader. Om 9.30 uur waren we vertrokken en we landen om ± 19:30 uur in Atlanta. We konden niet meteen landen vanwege het slechte weer. Het vliegveld was gesloten en we moesten dus rondjes cirkelen. Bleh, ik vond het helemaal niets. Eng hoor, moet je zien dat direct de brandstof opraakt. Ja, dan gaat hij vanzelf naar beneden...ha ha ha. In Atlanta hebben we ons pap en ons mam gebeld en Jessie om te laten weten dat we veilig geland waren. Daarna gingen we wat drinken en eten. Robin had twee lekkere broodjes gekocht, een met kip en een met ham. We hadden ook nog gebuurt met een Amerikaan.

Ons vliegtuig naar New York had ook vertraging opgelopen. Deze zou eigenlijk om 14:45 uur vertrekken (we gingen 6 uur terug in de tijd). Nu was het al 16:15 uur. Even later werd het 16:30 uur, toen 16:40 uur. Er stond een lange rij, dus we wisten al dat we dus echt niet om 16:40 uur zouden vertrekken. Eindelijk mochten we het vliegtuig in. Er stond een ellenlange rij voor ons, maar geduld is een schone zaak. Het taxiën duurde lang en toen riep de piloot om dat vanwege het slechte weer er niet veel vliegtuigen mochten landen op JFK airport en dat we waarschijnlijk een uur moesten wachten!!! Dat was balen zeg. Ik was wel blij dat we nog niet opgestegen waren, want nog een keer allemaal rondjes cirkelen zag ik echt niet zitten. Om 18:00 uur kon het vliegtuig weer verder taxiën. Er stonden een stuk of zes vliegtuigen voor ons. Helaas was ik net te laat om een foto te knippen. Om 18:20 stegen we eindelijk op. Toen zagen we dat er zeker nog tien wachtenden achter ons stonden!

Om 20:30 uur waren we geland op JFK Airport. Na de landing moesten we weer een tijd wachten met taxiën omdat er een file was ivm de drukte onderweg naar de gate. Het was ook behoorlijk mistig.

Eenmaal op JFK was het niemand duidelijk waar de koffers opgehaald moesten worden. Er stond helemaal niets aangegeven. Iedereen was aan het zoeken. Uiteindelijk ging er een band lopen en konden we onze koffer pakken.

Er was keuze genoeg qua vervoer. Wij kozen voor de Airtrain naar Jamaica Station. Daar moesten we overstappen. Wij gingen met de Long Island Rail Road naar Penn Station. Dat was het dichtste bij de Hudson River. Vanuit Penn Station hebben we een taxi genomen naar het hotel. Het was erg duur! 50 dollar en ook nog 8 dollar toll. Daar word je niet vrolijk van, maar we waren bekaf en wilden naar het hotel. Robin dacht dat we voor 22:00 uur moesten inchecken en wij waren pas om 22:00 uur op het station. Ik had daar behoorlijk stress van. Moet je zien dat we direct nog niet meer in kunnen checken!!! En dat allemaal door die vertragingen.

Gelukkig mochten we nog wel inchecken. We kregen een mooie kamer met een prachtig uitzicht over de Manhattan skyline. Echt helemaal te gek. We hebben wat foto's genomen, nog wat gedronken en toen zijn we gaan slapen. Het was echt een vermoeiende dag.



Foto's: (klik op het fotootje om naar Picasa te gaan).

20090516 Dag 01 New York

1 opmerking:

  1. Hallo, tjonge jonge wat een slecht begin van de vakantie, maar jullie zijn uiteindelijk toch goed aangekomen. Geloof goed dat het stressen was en dat jullie naar jullie hotelkamer en bed verlangde. Ik vond het een mooie hotelkamer en dat uitzicht.... geweldig.

    Ga nu vlug verder lezen wat jullie een dag later allemaal mee gemaakt hebben.
    Vind het leuk om het zo te volgen via deze blog.

    Liefs van Patricia

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)