Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

dinsdag 19 mei 2009

17 mei 2009 Dag 2 New York

Om 6:30 uur was ik al wakker. Heb heerlijk geslapen. We hebben weer mooie foto's genomen van ons uitzicht vanuit ons bed. Robin is verschillende keren het bed in en uit gesprongen voordat we een goede foto hadden (genomen met de zelfontspanner). Toen we ons gedoucht hadden, voelden we ons weer kiplekker en waren klaar om New York onveilig te gaan maken ;-) !

Vol goede moed gingen we op pad. Er moest een ferry dichtbij het hotel zijn. Nu dat bleek nog een heel stuk lopen te zijn. Het begon ook nog te regenen. We kwamen een leuk mini-parkje tegen met schaaktafels. Snel een foto geknipt en toen weer verder gelopen. Er lagen verschillende mooie appartementencomplexen. De mensen die hier wonen hebben echt een prachtig uitzicht. Zullen wel erg dure appartementen zijn.

Toen we uiteindelijk bij de ferry kwamen, waren we net te laat. Hij was net vertrokken. We kochten een kaartje voor de overtocht (2 enkeltjes; $ 15,50) en moesten een kleine 20 minuten wachten, dus dat viel mee. Robin had wat koffie en thee gekocht, jammie. In ongeveer 5 minuten waren we al aan de overkant, dus in Manhattan. Daar pakten we de bus. We wisten niet waar die naar toe reed, maar dat maakte niet uit, want er is zoveel te zien.

Ergens in Manhattan zijn we uitgestapt en hebben heel veel rondgesjokt. Wat was ik moe zeg! Ik had mijn hoge hak-laarzen aangedaan, het oog wil ook wat ;-). Nou dat heb ik geweten.

Ik vind New York echt een prachtige stad. Had helemaal niet verwacht dat ik het zo mooi zou vinden! Echt geweldig. Mooie gebouwen, oude - nieuwe - groot - klein...van alles wat. En dan al die gele taxis. Waar je ook kijkt, je ziet er altijd wel een of meer. We hebben al best veel gezien al lopend. Als we over twee weken terugkomen, gaan we met een Sightseeing bus mee en ook in gebouwen voor het uitzicht. Nu was het te bewolkt, dus had je daar niets aan.

We hebben o.a. gezien:

- Grand Central Station - werkelijk prachtig. Heel groot en zo mooi.
- Flatiron building - Wow, zo smal. Kei gaaf. Heb veel fotos gemaakt.


- Rockefeller - daar moeten we nog in. Vandaar uit heb je een prachtig uitzicht over de stad. Hier is ook (in de winter) de schaatsbaan - op het pleintje wat erbij ligt. Van de film Serendipity (ook al een aanrader, zo romantisch...)
- Empire state building
- Chrysler building
- CBS news
- Bryant park

- Madison Square Garden. Wat ik hier wel leuk aan vond was dat ze een apart parkje hadden waar mensen hun hond los konden laten lopen en spelen. Het was er erg druk en de honden hadden veel plezier.
- Waldorf Astoria. Een heel bekend hotel waar veel beroemde mensen komen. Er hing een prachtige kroonluchter binnen. Tuurlijk heb ik daar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om naar het toilet te gaan. Kan ik zeggen dat ik geplast heb in het Waldorf Astoria hotel ;-)
- Union square
- New York public library

Ook verschillende mooie winkels gezien, leuke bloemenwinkels, veel modewinkels, zoals bijv. Zara (speciaal voor jou een foto van geknipt Kathalijn). 's-Morgens hadden we lekker ontbeten bij Pax. Een omeletje gaat er altijd wel in. Om 16.30 uur hebben we bij de McDonalds gegeten. Ik had toen voort behoorlijke pijn aan mijn voeten en we besloten terug te gaan naar het hotel. Nou dat viel nog niet mee. Wat een uitzoekwerk. Van Penn-station moetsen we naar Secaucus station (of zoiets, weet het niet meer precies). Daar konden we geen trein/metro krijgen naar Weehawken en moesten dus eerst naar Hoboken. Toen moesten we weer uitzoeken waar je een kaartje kon kopen. Grrrr @#$#@$@. Toen bleek dat de trein vertraging had, begon te denken dat we nooit meer bij het hotel zouden komen.... Maar gelukkig kwamen we dan toch in Hoboken aan. Ook een mooi plaatsje. We liepen langs de waterkant af terug richting ons hotel.


We hadden alleen niet verwacht dat dit zover lopen zou zijn. Robin voorspelde een wandeling van ongeveer 15 minuten, het werd een uur en een kwartier. Wat was ik blij toen we eindelijk in het hotel waren. Na elke bocht kwam er weer een andere bocht en toen we het hotel zagen liggen konden we er nog niet bijkomen en moesten een hele omweg maken. Dat was een tegenvaller!! Mijn voeten deden zo n pijn. Het leek wel of ik op punaises liep. Maar ja, wie mooi wilt zijn moet pijn lijden. Nou dat is in ieder geval wel gelukt (met de pijn dan he).

Eenmaal op onze kamer ben ik op bed geploft, heb mijn laarzen en sokken uitgedaan en ben er alleen nog maar afgekomen om te plassen en om nog een paar fotos van het uitzicht te nemen.

Robin had me verwend door me een lekker bakkie thee te geven. Hij ging toen douchen en daarna zijn we lekker gaan slapen om 22:oo uur.

Kortom een prachtige dag, ondanks de pijnlijke voeten. Morgen gaan we de auto halen en beginnen we aan onze rondreis. Spannend!

Foto's: (klik op het fotootje om naar Picasa te gaan).

20090517 Dag 02 New York

3 opmerkingen:

  1. Ha je wilt toch niet zeggen dat je die schoenen met die hele hoge zolen en hakken gekocht hebt hé............. Grapje zie ik je nog niet op lopen, maar ik geloof graag dat je pijn aan je voeten had. Hoe verzin je het toch. Vind het al knap dat je op die pinnen kunt lopen (doe ik je dus niet na) maar het is toch niet iets voor een prachtige wandeling mee te maken. Hahaha je had het allemaal wel leuk geschreven.

    Wat hebben jullie in de paar dagen al weer veel gezien en wat zijn de foto's geweldig. Ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Het straalt gewoon door het scherm van de computer heen.

    Hoe bevalt de auto, want daar brengen jullie de nodige tijd nog in door. Hoop dat jullie nog veel mooie dingen zien en ons er volop van laten mee genieten. Ik zat naar de foto's te kijken en zou er ook zo naar toe willen gaan. Het is er inderdaad prachtig. Ik hoorde van ons mam dat je er niet overuit gepraat raakte. Heerlijk om te horen.

    Geniet samen nog volop van de vakantie.
    Heel veel liefs en kusjes van Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Die Monica en Robino,
    Wat een prachtige foto's. Ik had alleen niet door dat je ook een blog had, dus ben ik ff lekker aan 't genieten van jullie avonturen nu. Ik vind het zo leuk. En nog pijn aan de voetjes? Hahahahaha, wat erg. Ja sorry hoor, maar moest toch hartelijk lachen toen ik het las. Zie je al helemaal voor me. Strompel en dan nog zo'n heel eind. Geloof goed dat je blij was dat je er weer was. Nou ik ga nu naar je volgende blog. Doei, auntie B. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo wereldreizigers,
    Gisteren in gedachte de hele dag bij jullie geweest. Wat zullen jullie moe geweest zijn. Eigenlijk is zoiets niet te doen voor een vakantie. Blij waren we dat we hoorden dat het eerste deel van de reis erop zat. Patricia had ook nog gebeld om te vragen of we iets gehoord hadden, dus ook zij is constant met jullie bezig. Nu ben ik zo benieuwd te horen of alles naar wens is en of jullie al weer wat bijgetankt zijn. Het eerste wat ik deed toen ik mijn ogen opensloeg vanmorgen was kijken of ik een berichtje had en daarna de teleoon van papa chequen. Hier is ook nog niets op te zien. Hier regent het pijpestelen. Papa noemt het zeikweer. Hij komt net terug van het douchen en ziet er weer als mijn droomprins uit.
    Wij zijn gisteren rechtstreeks naar huis gereden en niet te geloven zonder ook maar een keer in de fout te gaan. Hoe vinden jullie dat. Ik heb tegen papa gezegd dat hij het geweldig deed en werd beloond met een trotse lach. Hij kon het volgens mij zelf ook bijna niet geloven. We zijn meteen langs de Aldi gereden, want om voor de vierde keer die dag dat stuk te rijden vond ik toch wat te ver gaan en nu de ijskasten aan zijn wilde ik weer graag wat ijs in huis hebben. Nu, ik heb er vast een geproefd. Een kersen-yoghurt ijsje en het is een echte aanrader. Die koop ik dus vast en zeker meer. Om jullie vertrek te vieren heb ik gisteren voor het eten ook nog twee pilsljes gedronken, dus mijn broek zal vandaag wel erg strak zitten. Dat wordt dus oppassen. We waren al voor 12 uur op de camping en de dag duurde verschrikkelijk lang. We waren allebei blij dat we naar bed konden en moesten er niet aan denken hoe lang die dag wel niet voor jullie geduurd moet hebben. Nu, als jullie in staat zijn iets te laten weten, we staan er volledig voor open, dus schroom niet en schrijf. Ik hou van jullie en papa natuurlijk ook. Knuffeltjes, kusjes en heeeeeel veeeel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)