Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

donderdag 21 mei 2009

18 mei 2009 Dag 3 New York - Swansea

Om 07.30 uur zijn we opgestaan.

We hebben weer lekker geslapen. De Weather Channel kondigt een paar dagen slecht weer aan. Misschien valt het wel mee, even afwachten dus.

Vandaag komen we door vier staten: New York - Connecticut - Rhode Island en Massachusetts. We zullen overnachten in Swansea (Holiday Inn Express).

We gingen eerst naar National om de auto op te halen. We waren er een uurtje te vroeg. De reis was nl. erg meegevallen. Er vertrok een ferry meteen vanaf het hotel!!! Dat hadden we gisteren helemaal niet gezien. Twee minuutjes lopen.... en dan te bedenken dat we gisteren zo ver omgelopen zijn. Wel een bak eigenlijk hè....maar niet echt dus . Omdat we dus nog een uur moesten wachten zijn we naar het JFK airport gegaan met de airtrain om wat te drinken.

Eenmaal daar zagen we een eettentje: "Wok and Roll". Grappige naam vond ik dat. Het eten zag er erg lekker uit, dus hebben we daar meteen gegeten. Toch apart om 's-morgens al chinees te eten. Het smaakte evengoed heerlijk.


Toen snel weer terug naar National. We kregen een auto toegewezen, we mochten er helaas dus geen zelf uitzoeken. We kregen een rode Ford Focus zonder cruisecontrole. Auto is wel fijn (voor een Ford zei Robin). Natuurlijk moest Robin weer even ruziemaken met Tom Tom... en toen hij daar mee klaar was, was ik de volgende....ha ha ha.



We hebben een heel stuk van de Boston Post road gereden. Een erg mooie route, veel groen, zeer bosrijk, mooie huizen en leuke plaatsen. Wat ook opvalt is het aantal kerken. Ooit wel een stuk of drie in een straat. Ze zijn echt gelovig hier.






Onderweg maakten we ook weer het een en ander mee. Eerst stonden we te wachten tot we de snelweg op konden rijden en toen botste er een andere auto op de onze. Dat krijg je met die automaten. Die man liet waarschijnlijk de rem los en de auto tutterde op zijn gemak tegen die van ons aan. Gelukkig geen schade. Ik zag het rampscenario alweer helemaal voor me...

Toen we op de snelweg reden (een tijdje later), zei Robin ineens: "Wat gaat die nu doen?". Ik kijk op zij en zie zo maar een auto van een taluud afrijden, hobbel bobbel, knots boem, zo de snelweg op!!! Er zat niemand in. Dat was echt raar. Is het eens geen beer die voor de auto oversteekt, dan is het wel een auto die zo bijna onze auto binnengereden komt. De auto's achter ons moesten stoppen tot de wagen tot stilstand was gekomen. Ja, weer een heel avontuur. Helaas was ik niet aan het filmen.

Uiteindelijk kwamen we toch heelhuids aan in ons hotel in Swansea. Het is een mooie kamer, ook een mooi hotel.
We hadden trek en gingen nog wat eten. Eerst flappen tappen. Op advies van de hotelmedewerker gingen we eten bij Kents restaurant. Binnen stond een grote bar en wat eettafeltjes. Er stonden verschillende mensen aan de bar. Waarschijnlijk de vaste stamgasten. We hadden een sandwich met een hamburger besteld. Smaakte goed. Toen terug naar het hotel en mijn weblog bijgewerkt. Is toch nog veel werk, maar wel leuk. Alweer een dag om.

Foto's: (klik op het fotootje om naar Picasa te gaan).

20090518 Dag 03 New York - Swansea MA

2 opmerkingen:

  1. Ojee 's-morgens al zo vroeg aan de wok haha. En dan eindelijk de auto. Jammer dat er geen cruisecontrol op zit zeg. Die heb je daar eigenlijk wel nodig voor al die lange afstanden die jullie rijden.
    Het ziet het er allemaal mooi uit. Het lijkt me een mooie dorp/stadje. En die bomen die zo in bloei staan. Ik had me Anouk en Mirthe een spelletje gedaaan... zoek Robin, maar ze zagen hem natuurlijk meteen ik moest zelf even goed kijken. Dacht ze even aan het denken te zetten, maar niet dus.
    En dan die auto.... zat er gewoon niemand in? Hebben jullie nog gekeken wat er nu aan de hand was of zijn jullie gewoon doorgereden. Spannend zeg. Wel jammer dat je net niet aan het filmen was. En dan die botsing gelukkig was het niks anders moet je dan allemaal maar eens uitzoeken hoe je dat in het buitenland moet gaan regelen peehpoeh moet er niet aan denken.
    Het is al met al weer een mooie dag geweest.
    Veel liefs van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé vakantiegangers,
    Nou, zo maak je nog eens wat mee zeg. Wat raar van die lege auto, spooky!!!
    Echt mooie huizen en dan dat blauwe huis. Geweldig. Het zijn wel erg mooie hotelkamers die jullie hebben. Geniet ervan. xxx Auntie B.

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)