Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

zaterdag 23 mei 2009

20 mei 2009 Dag 5 Portland (Maine)

We hebben alweer heerlijk geslapen. De bedden zijn heel fijn in Amerika. Het lijkt wel of ze hele dikke matrassen hebben. Het ontbijt was beneden en inbegrepen, dus dat was wel makkelijk. Ze hadden de standaard dingen, zoals een eitje, jam, wafels, melk, koffie, thee e.d.

Na het ontbijt gingen we te voet naar Portland. Het was niet zo ver lopen. Eerst wilden we het aparte gebouwtje zien dat we via Google Earth ontdekt hadden, the Hay building. Het viel ons al wandelend op dat er best "aparte" mensen rondliepen. We kregen de indruk dat hier heel veel werkeloosheid was. Zwervers, veel alternatieve mensen, ook veel mannen én vrouwen die grote tattoos hadden (een arm vol bijv.). Het leek net of deze stad wat in verval begon te raken.


Ah, daar is the Hay building. Oh leuk hoor, zo'n smal gebouw en er is een Starbucks in gevestigd. Dan kunnen we daar mooi een lekker bakkie thee drinken, daar had ik wel zin in! Zo, dat ging er wel in zeg. Ik was weer helemaal klaar voor de rest van de wandeling. In het centrum was een markt. Er hingen o.a. veel bloemenmandjes. Tjee, behoorlijk prijzig hier zeg. 25 dollar voor een hangmandje met wat bloemetjes. We dachten eerst dat het 25 ct was! Robin ging nog even pinnen.

Er waren best veel mooie gebouwen, maar toch bleef je het gevoel houden dat de stad zijn glorietijd wel gehad had. Ik vond het niet echt prettig daar. Er waren ook verschillende standbeelden. Ik vond The man with the lobster wel mooi.
Robin moest weer even poseren van mij en tuurlijk deed hij dat braaf ;-). Ooit luistert hij wel eens...ha ha ha. Eens denken, wat hebben we allemaal gezien. The city hall, the customs building, verschillende Irish pubs, haven, veel getatoeëerde mensen, winkels met wat oudbollige mode, uitkijktoren die gesloten was. Ook waren er veel tulpen, dat deed me aan Nederland denken.


Bij wat wegwerkzaamheden zag Robin dat ze daar de waterleiding aan het repareren waren. Dat was interessant. Hij ging even een kijkje nemen (en de rest natuurlijk...kwek kwek kwek...blah blah blah....aha....knip knip...er moeten ook foto's genomen worden). Me japanese???


Op een gegeven moment kreeg ik honger en we wilden ergens wat gaan eten. Er zaten alleen geen bekende ketens in de stad, dus wat gaan we doen? Uiteindelijk liepen we langs een zaak die ons wel aan stond. Wij naar binnen, worden we daar ontvangen door een vrolijke neger die wilde dat wij ons thuis voelden. Vond het wel grappig. Je kon er van alles eten (buffetvorm) of iets bestellen. De kok werd erbij geroepen en die liet een specialiteit zien. Wij wisten niet wat het precies was, maar bestelden het allebei. Ik ging snel naar het toilet. Deze was versierd met kunstbloemen en een leuk kastje. Vast om je dat thuisgevoel te geven. Binnen zat een jongen wat op zijn gitaar te tokkelen. Er kwam een meisje binnen wat gebodypaint was. Toen kwamen we erachter dat dit een vegetarisch restaurant was.

De kok kwam ons eten brengen en we waren erg nieuwsgierig. Nou, het was dus echt lekker. Er zat iets van soja in. Er lag wat fruit bij. Ik heb heerlijk gesmikkeld. Naderhand kwam de kok nog vragen wat we ervan vonden en hij was blij dat we het lekker vonden. Ja, erg vrolijke mensen daar. Na het eten hoort er natuurlijk ook een ijsje bij vindt Robin, dus wij op weg naar de leuke ijscowinkel die we eerder die dag hadden gezien.


Ik had ook zin in een ijsje en pakte een bolletje met after eight. Hij was zo lekker, ik had er wel twee bolletjes van gelust, maar hier zijn die bollen zo groot!!! Robin had 3 bolletjes - kleine hoor (op speciaal verzoek van Robin, anders kon hij geen tweede keer gaan...ha ha ha). En ja hoor. Het ijsje was op, er verscheen een big smile en daar ging hij. Nu twee bolletjes. Hij vond het heerlijk.


Na deze inspanning ;-) zijn we weer teruggewandeld naar ons hotel. Er stonden weer veel bloesembomen. Deze ruiken toch zo lekker. Het viel ons weer op hoeveel medische instellingen hier in Portland zijn. Een ziekenhuis, orthopeed, tandheelkunde, van alles.
We kwamen ook nog langs een honkbalstadion. Daar stond ook nog een mooi standbeeld. Wilde ik mee op de foto.


Toen we weer terug bij ons hotel kwamen ging Robin nog wat achter de laptop. Ik ging op bed Oprah liggen kijken. Fout he, ik was zo vertrokken...


's-Avonds zijn we lekker bij Denny's wezen eten. Eindelijk, hier zitten er niet zoveel als in het westen lijkt wel. We hadden heerlijk gegeten. Daarna weer terug naar het hotel en toen gingen we snel slapen.

20090520 Dag 05 Portland Maine

2 opmerkingen:

  1. Ooo ik zie het al helemaal voor me. Robin aan het smullen van zijn ijs hahaha. Ja en dan die brede glimlach op zijn gezicht. Dat eten in dat huiselijk restaurantje zag er wel goed uit. Het was een flink gevulde boterham. Toen ik aan het lezen was dacht ik nog ojee die krijgen dadelijk iets wat niet te eten is, maar gelukkig was het lekker.

    Ja Robin ben je op vakantie wordt je nog aan je werk herinnerd. Vond het erg leuk hoe Monique het in haar verslag schreef.
    Het was weer een heerlijk verslag om te lezen.
    Liefs van Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Howdihow,
    Gelukkig weer een verslag om te lezen. Zat er al op te w8ten. Het is of je een spannend boek aan 't lezen bent en dan wil je verder hé.
    Jullie boffen wel met het weer zeg. Wij eigenlijk ook wel. Het is vandaag uitzonderlijk mooi en lekker warm.
    kus, auntie B.

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)