Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

donderdag 28 mei 2009

20090524 Dag 09 Lowville (NY) - Weedsport (NY)

We hadden met Carmen afgesproken dat we om 8 uur zouden ontbijten. Hij zou het ontbijt voor ons klaarmaken. Luxe hoor. We kwamen beneden en hij had de tafel gedekt in de serre. Ondanks dat het buiten regende en in de serre de ramen open stonden, was het toch fijn om daar te zitten (voor Robin was de temperatuur perfect, voor mij wat frisjes). We mochten ook in de keuken gaan zitten als we dat liever wilden, maar dat wilden we niet.

Eerst kregen we een halve grapefruit, uit de oven, waar wat kaneelpoeder en suiker overheen gestrooid was. Heel apart, maar toch wel lekker. Daarna kregen we french toast met een schaaltje aardbeien en gebakken plakken ham. Smaakte ook al heerlijk. Terwijl we aan het eten waren, buurten we met Carmen en vroegen van alles over Amerika en hij ook over Nederland. Ik heb nog wat in het gastenboek geschreven en toen hebben we onze spullen gepakt en zijn aangereden na afscheid genomen te hebben van Carmen. We konden altijd langskomen als we in de buurt waren ;-).

We hoefden vandaag weer niet veel kilometers te rijden. Dat is echt fijn. We reden weer verder door de Aridondack mountains, we wilden naar de Trenton Falls. Toen we daar aankwamen stond er echter op een bord dat deze maar een paar weekenden per jaar te bezichtigen waren en dat was dus niet op dit moment. Grrr... dat zal toch zeker niet. Dus wel. Tom Tom heeft ons het hele dorp doorgestuurd, maar we konden er echt niet bijkomen. Dus toen maar verder gereden. We kwamen door het plaatsje Holland patent. Hey, dat is wel grappig. Het volgende punt was Rome.

Hier was ooit een luchtmachtbasis gevestigd, die echter een aantal jaren geleden opgeheven was. Hierdoor was een complete woonwijk helemaal verlaten. We reden door verschillende straten en overal waren de huizen leeg, ramen waren ingegooid. Ongelooflijk om zoiets te zien. Toen we er weer uitreden vroeg Robin aan een mevrouw die daar in de buurt woonde hoe het kwam dat er zo'n leegstand was. Inderdaad dus door die opgeheven of vertrokken luchtmachtbasis. Nu waren de huizen opgekocht door een projectmakelaar die de woningen op aan het knappen was en dan werden ze weer verkocht. In Rome zelf stonden ook echt veel huizen leeg, dus niet alleen in die wijk. Kun je toch merken wat voor invloed zo'n grote basis heeft op een stad of dorp.

Al verder rijdend kwamen we (alweer) veel mooie huizen tegen, weer garden sales en een bedrijf wat aanhangers verkocht. We moesten allebei meteen aan ons pap denken. Ha ha ha. Speciaal nog een foto geknipt.

We reden door een grote stad; Syracuse. Hier stond een best mooie kerk. Snel een foto geknipt, want het licht sprong al op groen. Het is bijna Memorial day (morgen), dit kun je o.a. ook zien op de kerkhoven. Er staan bij heel veel graven Amerikaanse vlaggetjes.

We kwamen al snel aan in Weedsport. Een klein dorpje. Bij het inchecken vroeg de receptioniste waar we vandaan kwamen. Ze begreep er niets van wat wij helemaal vanuit Nederland in Weedsport kwamen doen. Nadat we de koffers op onze kamer hadden gezet, besloten we te gaan winkelen. Er was in de buurt een winkelcentrum: the fingerlakes mall. Hier hebben we lekker geshopt. Het was er bijna uitgestorven, zo rustig was het. Bij JC Penney's konden we allebei goed slagen. Robin had twee mooie spijkerbroeken gekocht en een leuk oranje polo-shirt. In een andere winkel had hij een leuke zonnenbril gekocht.

Ik vond bij Aeropostale een mooi oranje t-shirt. Helaas hingen er geen mooie spijkerbroeken. De broek die ik vorig jaar bij een Aeropostale winkel kocht zit zo lekker! Bij JC Penney's kon ik beter slagen, Ik heb een nieuwe spijkerbroek gekocht, een korte spijkerbroek (eigenlijk halflang), een blouse met bloemenprint en twee hemdjes. Heerlijk om zo goed te slagen. Ik ging met een big smile naar buiten.

Op de terugweg reden we naar Arby's om daar een hamburger te eten. De baliemedewerkster hoorde ook al een accent bij ons en vroeg ook al wat we in godszerenaam in Weedsport kwamen doen ???? Ha ha ha, volgens mij is er dus niet veel te beleven. We waren net begonnen aan onze hamburger toen ze naar ons toekwam en zei dat ze Robin de verkeerde burger had gegeven. Hij kreeg de goede en mocht de verkeerde ook opeten. Geen probleem voor Robin.

Daarna zijn we teruggegaan naar het hotel en hebben verder niets meer meegemaakt.

20090524 Dag 09 Lowville (NY) - Weedsport (NY)

1 opmerking:

  1. Nou dat klonk goed dat ontbijtje. Lijkt me wel apart die grapefruit. Iets om een keertje te proberen. Ze hadden het wel goed verzorgt voor jullie.

    Tja wat een sluiting van een luchtmachtbasis niet met een dorpje kan doen. Lijkt me wel erg als je nog in dat plaatsje woont.
    Dus jullie kwamen in een plaats waar het raar was om toerist te zijn. Erg grappig. Geloof maar dat ze het druk gehad heeft om over jullie te vertellen. Hahaha zie het al voor me.
    En dan nog zo goed kunnen slagen. Geweldig. Heerlijk hé om eens lekker nieuwe kleren te kopen. Ben benieuwd hoe ze eruit zien. Wel heel mooi, dat weet ik zeker, want Robin had behoorlijk wat complimenten over hoe de nieuwe kleren je staan. Pak dus maar geen kamer met engeltjes meer, want ............

    Haha ik las aanhangwagens en moest meteen aan ons pap denken en meteen las ik dat jullie ook zo reageerde.

    Wat boft Robin toch weer zeg. Twee hamburgers.
    En ook daar waren ze versteld dat er Nederlanders in hun plaatsje kwamen. Geweldig zeg.

    Het was weer een geslaagde dag.
    Kusjes van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)