Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

zaterdag 23 mei 2009

22 mei 2009 Dag 07 Stowe (Vermont) - Plattsburgh (New York)

Vandaag zijn we twee jaar getrouwd! We hebben al wat leuke mails en smsjes van ons pap en ons mam en ons Patricia gekregen. Super dat jullie daaraan gedacht hebben!

We zijn op ons gemak opgestaan. We hadden tijd genoeg, want vandaag is het een korte route. Wel vervelend dat we de tandpasta zijn vergeten. Gelukkig hadden we nog wat mondwater bewaard van een eerder hotel. Konden we daar onze tanden mee poetsen. Je moet wat he.

Eerst eindelijk onze ansichtkaarten geschreven, daar kwam het iedere keer niet van. Koffers gepakt en uitgecheckt. Even naar de brievenbus en hoppa, weg zijn de kaarten. Ben benieuwd wanneer jullie ze binnenkrijgen!


De route was weer erg mooi. Veel mooie uitzichten. We zijn zelfs nog even naar Canada gereden. Eerst naar een onbewaakte grensovergang (Vermont - Canada) en daar stond dat je je moest melden bij de dichtsbijzijnde bewaakte grensovergang. We tutterden op ons gemak weer terug naar de Bridge to New York. Als je deze brug overrijdt, dan ga je van de staat Vermont naar de staat New York. De grens ligt ergens op de brug.


Vantevoren gingen we eerst nog foto's knippen van de brug en toen kwam er ineens een wagen aangereden van de douane. Oh oh, dat zal toch niet voor ons zijn he. Maar dat was gelukkig niet zo. Toen we de brug over waren, gingen we linksaf naar Canada. We kregen veel vragen (waar wonen jullie, waar gaan jullie naar toe, wanneer gaan jullie weer naar huis, wat kom je hier doen, waar ga je allemaal naar toe in Canada etc etc), maar we mochten toch de grens over. Een half uurtje later waren we weer terug in Amerika. Zo, mooi een stempeltje erbij in ons nieuwe paspoort!


Onderweg zagen we veel weilanden met paardenbloemen en ook veel appelboomgaarden. Die stonden nog allemaal in bloei dus dat was een mooi gezicht.


We kwamen al snel in Plattsburgh aan en hebben ingecheckt bij de Days Inn. Robin vroeg nog aan de receptioniste of we een kamer konden krijgen met view on the lake (uitzicht op het meer). Er was alleen helemaal geen meer in de buurt. Het duurde even voordat ze hem doorhad en toen moest ze lachen en zei dat het enigste wat ze kon doen was om uitzicht op het zwembad te geven.

Net voordat we bij het hotel aankwamen hadden we veel winkels en restaurantjes zien liggen, dus we gingen lekker shoppen. We waren toch vroeg daar, dus tijd genoeg! Eerst eten, want ik had honger. Er lag een Friendly's en daar waren we nog nooit geweest. We hadden allebei een lekkere hamburger met wat frietjes en als toetje kregen we een ijsje. Ik had weer lekker een aftereight-smaakje gepakt en Robin had twee andere smaken met een topping die hij niet zo lekker vond. Dat was dus pech hebben!


Ik zag wat leuke spulletjes liggen in een one-dollar-shop. Dat is nog eens gunstig kopen. Verder zijn we nog bij de K-mart geweest. Toen reed Robin naar de Walmart (mijn favoriete shop). Graai graai graai, allemaal mooie scrapspulletjes. Het graaien wordt trouwens wel steeds minder, want het assortiment verandert bijna niet en ik heb dus al verschillende dingen daarvan. Ons Patricia ook, want natuurlijk vergeet ik haar niet!!! Met een tevreden gevoel heb ik de Walmart verlaten ;-) (very big smile).


We zagen onderweg ook nog een Aldi liggen, zelfs hier hebben ze die! Robin ging ook nog even pinnen. Dit kun je hier vanuit de auto doen. Lekker makkelijk dus.


Meer hebben we volgens mij niet meer meegemaakt deze dag.

Oh jawel, er stonden ook nog verschillende mooie oude auto's buiten.



Hier alvast wat foto's...

20090522 Dag 07 Stowe (Vermont) - Plattsburgh (New York)

3 opmerkingen:

  1. He die Monique en Robin,

    Ook ik ben jullie helemaal vergeten te feliciteren, dus VAN HARTE GEFELICITEERD met jullie trouwdag.
    Wat leuk dat we op deze manier van jullie vakantie kunnen genieten, het lijkt alsof we met jullie meereizen. Het is onvoorstelbaar wat jullie allemaal zien, dingen die wij alleen van de tv kennen. Als Robin terug is en hij mist zijn auto een beetje mag die wel een keer in mijn Focus rijden (lach,lach).
    Ik wens jullie nog een hele goede reis verder en geniet met volle teugen van jullie vakantie
    we zien het wel weer allemaal per mail deze kant uit komen.

    Heel veel groetjes van Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, wat een mooie foto's weer. Heelijk om te zien. Maar als eerste wil ik toch nog even feliciteren. Al weer twee jaar getrouwd. Wat gaat het toch vlug hé. En ook op deze trouwdag weer lekker in Amerika.

    Gaan jullie een onbewaakte grens over naar Canada, worden jullie toch nog gecontroleert en vol vragen bestookt. Wat treffen jullie het toch hé als jullie naar canada gaan. Vorige keer kwamen jullie geloof ik in een enorme file terecht of niet? Maar het gaan was wel weer de moeite waard.

    Liefs van Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallootjes
    wat een geweldige fotos en wat een mooie verslagen.
    proficiat met jullie trouwdag
    veel liefs van t.mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)