Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

donderdag 28 mei 2009

23 mei 2009 Dag 08 Plattsburgh (NY) - Lowville (NY)


Mooie schoenen hè, die heb ik gisteren gekocht in Plattsburgh, Robin had 1 paar nieuwe Skechers gekocht en een mooi vest met New York erop.

Vandaag gaan we op weg naar Lowville. Hier zullen we overnachten in een Bed and Breakfast. Dat is weer eens heel wat anders en we zijn benieuwd hoe dat is.


De route gaat door het Adirondack gebergte. Het is echt prachtig. Veel groen, echt dichtbegroeid bos en er zijn veel meren. Na een stukje rijden kwamen we aan bij Ausable Chasm. Hier wilden we wat rond gaan kijken. We vroegen bij de balie wat informatie. Je kon er naar rotspartijen kijken en rondlopen, ook kon je er raften (het ruften doet Robin wel - zei hij net tegen mij...ha ha ha). We besloten om de toer te gaan doen. $35,00 ka-ching! Slik, is dat zonder het raften?? dacht ik bij mezelf, Nou dat moet wel mooi zijn.


Eerst moest je naar een apart stukje van het park lopen. Hier was een mooie rots te zien: The Elephants head. Ja, het lijkt er inderdaad op. Wow, dat is toch wel mooi hoor. Toen gingen we over een brug het park in. We keken naar een grote kloof, met uitgesleten rotsen. Ook zag je een waterval. We liepen door een bos langs de kloof af. Soms ging je met een trapje omlaag om alles goed te kunnen bekijken. Midden in het park bij een bruggetje stond een grote Pepsi-cola automaat. Dat past toch niet in die omgeving, maar hier kan alles ;-). Ook zagen we vleesetende planten.


Toevallig kwamen we net op tijd aan het einde van de trail aan, want er kwam net een bus aanrijden die ons terug kon brengen. Je kon ook lopen, maar daar had ik geen zin meer in. Het was mooi geweest zo. Ik vond het heel leuk, maar in verhouding wel duur. We namen nog een wat koffie en thee mee voor onderweg, jammie, dat gaat er altijd wel in.

Onderweg hadden we weer mooi uitzicht. Dit gebergte is zo ongelooflijk groen, 's-winters ligt hier een flinke pak sneeuw en je kunt hier dan volop skiën. We zagen verschillende ski-hellingen en ski-liften. Zomers is er veel recreatie op de vele meren en wandelpaden die ze hier hebben. Dus voor ieder wat wils.


Wat hier ook opvalt is de vele "garage sales" of "garden sales". Mensen zetten op straat spulletjes te koop en iedereen kan dan komen kijken en nog liever kopen. We zagen ook weer verschillende mooie huizen, maar ook vervallen huizen en schuren net als bij de andere dagen.

Enkele verschillen tussen de Oost- en Westkust die ons ook zijn opgevallen, zijn:

- veel meer dikke mensen.
- meer huizen, veel kleine dorpjes
- veel kerken, soms wel een stuk of 4 in 1 straat.
- minder openbare toiletten, bijna nooit voorzien van wc-brildoekjes
- andere ketens, bijv. veel Friendly's en Dunkin's Donuts, weinig Denny's

In het dorpje Jay kwamen we langs een mooie houten brug, de Jay covered bridge. Het rook er zo lekker, naar hout en naar nog iets, maar dat kon ik niet thuis brengen.

(foto volgt nog, maar de internetverbinding is hier zo slecht dat het bijna niet lukt om iets te uploaden, heb ik een keer tijd en dan zit dit tegen).

We hoefden niet ver te rijden en we kwamen lekker op tijd aan in Lowville. Een leuk stadje in New York State. We hadden al snel de Butterscotch House gevonden. We reden achterom en werden begroet door een man en een blaffende hond ;-). Hij riep iets naar ons, maar we verstonden niet wat. Na even gewacht te hebben, gebeurde er niet veel en we begonnen te twijfelen of we naar voren moesten lopen. Toen kwam er een andere man aan. Hij stelde zich voor aan ons (Carmen heette hij) en zei dat we de auto voor op de andere oprit konden zetten. Wij weer in de auto en toen we voorom gereden kwamen, stond Carmen ons al op te wachten bij de voordeur. We liepen het (grote) huis in en hij vertelde dat het huis Butterscotch House heette, door de kleur.

We liepen door de woonkamer en de keuken, naar weer een andere kamer en er was ook een soort serre. Ondertussen stelde de man zijn partner voor (ja het waren homo's). Dat was Jim. Toen gingen we naar boven en mochten we evt. nog een andere kamer kiezen. Jeetje mineetje, wat een groot huis is dit. We besluiten om gewoon de Angel kamer te nemen, die we ook geboekt hadden. Toen gingen we de koffers op de kamer zetten en snel wat eten. We liepen naar het dorp, want daar zat een familierestaurant (Jeb's). Ja ja, we konden het nog vinden ook. Het was er een beetje donker binnen en het was nog wat vroeg (volgens mij eten Amerikanen rond 19 uur en het was pas 17:15 uur).


Hey, hier hebben ze de Cobb-salade. Jammie, die is wel zo lekker. Die nemen we sowieso. Robin bestelde Today's specialty, te weten; prime ribs, queen size en ikke een Mushroom Swiss-burger. Ik bestelde er cheddar cheese bij, maar toen bleek dat Swiss ook kaas is. Je moet het allemaal maar weten. Dus geen cheddar cheese. Wilde die andere kaas wel eens proeven en het was lekker. Ik kon het alleen weer niet op en dat terwijl ik harstikke honger had. We hadden vanaf 's-morgens niets meer gegeten. Pech gehad. Na afgerekend te hebben, liepen we nog wat door Lowville heen.

Op een gegeven moment rende er een hond de straat over, een stel kinderen probeerden hem te vangen, maar dat had de hond dus echt geen zin in. De moeder kwam zich er ook mee bemoeien. Een paar keer kwam er een auto aan en dat was wel even schrikken, want de hond rende de hele tijd de straat over. Gelukkig was de hond bang voor ons en rende de veranda van het huis op. Moeder blij, ze was ons dankbaar dat wij daar liepen omdat de hond bang voor vreemden was en zodoende terug naar hun rende. Toch nog een goede daad verricht ;-).

Ook hier zagen we weer veel kerken in 1 straat. Ook een prachtige villa, die ze aan het renoveren waren. We liepen een gazon op, waar een standbeeld op stond. Op een gegeven moment was ik Robin weer eens kwijt, ikke roepen en hij had lol, want hij liep snel om het monument heen en kwam dus achter mij weer te voorschijn. Grrrr...wat een grapjas is het toch. Ha ha ha. Nog snel even een shotje gemaakt van de villa en toen liepen we terug naar het Butterscotch House. Robin ging de laptop pakken en ik mijn boek van Simone van der Vlugt. We zaten lekker te genieten op de front porch oftewel de veranda voor aan het huis. Het was lekker buiten.


Na een tijdje gelezen te hebben ging ik thee zetten en even snel douchen. Heerlijk om weer opgefrist te zijn. Make-up eraf, haren gewassen. Dat is zo'n lekker gevoel! Robin ging ook douchen en ik stuurde nog snel een mailtje naar ons Patricia (als ik het me goed herinner). Toen werd het ineens donker en dat vond ik stiekem toch een beetje eng. Heb toen snel onze spulletjes gepakt en ben naar boven gegaan. Robin was net klaar met douchen. Carmen had nog wat kaasblokjes en koekjes (butterscotch en chocolade) gebracht. Jim had deze gebakken en hij had ook de kaasblokjes gehaald. Hier heet het iets van Cheese Crunchers, tenminste zoiets verstond ik. We wisten niet wat het was, zodoende waren ze dat speciaal voor ons gaan kopen. Aardig he. We vonden de kaas flauw smaken. Ik had een butterscotch koekje geproefd en die was best lekker. De koekjes en kaas hebben we maar weer teruggezet in de keuken. Ik maakte nog wat foto's van de kamer en toen gingen we nog wat tv kijken op bed. Ik vond er niet veel aan en heb toen snel mijn mooie boek uitgelezen. Nu heb ik dus geen boek meer voor in het vliegtuig. Ik lees te snel denk ik.

Oh, dit was ik nog vergeten te vertellen. Toen we de koffers naar de kamer gebracht hadden, was het er best benauwd. Hmmm...zou dat raam openkunnen. En natuurlijk probeert hij het meteen he. Maar de airco hing ook in dit raam. Gelukkig viel hij niet naar buiten, maar het raam ging dus niet meer dicht. Robin vertelde het tegen Carmen en samen kregen ze het raam gelukkig weer dicht. Er was nog een andere raam in de kamer die kon wel open.

De angelroom heette niet voor niets zo, we waren werkelijk omringd door veel engeltjes. Dat neemt wel elke vorm van sexlust af. Ha ha ha. Geen sex dus, gewoon zedig gaan slapen.

Hier staan nog meer foto's:

20090523 Dag 08 Plattsburgh (NY) - Lowville (NY)

1 opmerking:

  1. Hoihoi, wat een leuke schoenen heb je gekocht. Wat zul je er blits uitzien. En wat hebben jullie weer een mooie route gelopen. Dat zal wel echt genieten zijn geweest. En dan die heldendaad die jullie weer verricht hebben. Geloof goed dat het goed dat die moeder jullie dankbaar was.
    En dan dat eten, dat ziet er ook lekker uit. Krijg er gewoon honger van.

    Wat een romantisch plekje om te slapen hebben jullie weer uitgekozen. Het ziet er echt schattig uit allemaal. En dan een kamer vol met engeltjes. Geloof goed dat jullie je engelachtig gedragen hebben. Al die schattige oogjes die elke beweging zullen volgen nee ik zou het ook een keertje overslaan hoor.

    Liefs van Patricia

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)