Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

donderdag 28 mei 2009

Dag 10 Weedsport (NY) - Niagara Falls (Ontario)

Het is alweer maandagmorgen. Wat vliegt de tijd toch om. We konden wel ontbijten in het hotel, maar we vonden het er niet zo goed uitzien en besloten om snel aan te rijden. We reden via een tolweg en we kwamen bij de afslag Manchester. Hier kon je wat eten. We moesten 60 dollarcent tol betalen. Robin zei: oh dat is ook niet veel (op zijn engels). De dame vrolijkte helemaal op en zei dat dat fijn was om te horen omdat ze meestal hele andere reacties kreeg van mensen die het belachelijk duur vonden! Toen Robin zei dat we hier alleen maar af gingen om wat te eten, zei ze dat er een goed restaurant lag waar je van alles kon krijgen. Wij besloten haar advies op te volgen. Toen we binnenkwamen was het er superdruk. De jongen die ons naar de tafel moest brengen ging snel een tafel schoonmaken voor ons. Terwijl we stonden te wachten zag ik een bordje hangen met een grappige tekst: "If God wanted me to cook, why did he invent restaurants" (Als God wilde dat ik deed koken, waarom vond hij dan restaurants uit).

We besloten om een omelet te nemen en bestelden dit bij de serveerster. Ondanks dat het zo druk was, bleef ze vrolijk en we konden best lachen met haar. Robin moest natuurlijk weer grapjes maken en plagen en op een gegeven moment grapte ze terug: let jij maar op, want ik moet voor jouw eten zorgen!!! Ha ha ha, dat vond ik wel een goeie. We hadden heerlijk gegeten, maar wat wat het veel. Een meatlover's omelet (omelet met vlees en groenten erin), homefried fries en dat is dus echt machtig.

Hoppie hop, snel weer verder. We kwamen vrij snel aan in Niagara falls. "Hey" zei Robin, "TomTom is uit". Hij was leeg en moest opgeladen worden. Stekker erin en gaan met die banaan dachten we. Nou Tommie Tom was helemaal de kluts kwijt en stuurde ons alle kanten op, behalve de goede. Wij maar rondrijden, alle straten kregen we in spiegelbeeld te zien. Als we linksaf moesten, gaf hij rechts aan en dat soort dingen. Op een gegeven moment deed hij het weer even en konden we toch de juiste weg vinden, na eerst over een tolbrug gestuurd te zijn waar we helemaal niet moesten zijn. In de verte zag je al damp boven de bomen uitkomen. Ha, daar zijn vast de watervallen. Oh wat is dit spannend. Vind het geweldig dat we dit gaan zien!

Na weer een heel stel vragen beantwoord te hebben, konden we Canada binnenrijden en daar zagen we ons motel (de Skyline Inn) al te liggen. We checkten snel in en gingen onze kamer bekijken. Mooie kamer. Beneden had je een soort patio waar je ook nog kon gaan zitten. Zag er best wel knus uit. We gingen snel op pad om de watervallen te zien. We zagen ze al na een paar minuten lopen te liggen. We hadden allebei verwacht dat ze groter zouden zijn, door alle verhalen die je ervan hoort. Evengoed zijn ze ook behoorlijk groot. Het is echt indrukwekkend om te zien. Er komen heel wat liters water per seconde naar beneden (285.000 liter per seconde bij de Amerikaanse watervallen). Bij de Horseshoe falls (canadese watervallen) denk ik nog meer, maar dat weet ik niet meer uit mijn hoofd. Tussen de Amerikaanse watervallen en de Horseshoe falls in, ligt nog een kleinere waterval: de Bridal Veil falls, die is evengoed ook nog 17 meter breed. Onvoorstelbaar is dat.

De receptionist die alles "fantastic!" vond, zei ons dat er om 22.00 uur vuurwerk afgestoken zou worden boven de watervallen omdat het Memorial Day was. Dat is gaaf. Hebben wij even geluk dat we er toevallig vandaag zijn. We verwachten ook dat het heel druk zou zijn, maar het viel reuze mee. We konden alles heel goed zien. Het was ongeveer 10 minuten lopen van het hotel naar de Horseshoe falls. We hebben dit al fotograferend en filmend gedaan.

Op het gras zat een squirrel, ik natuurlijk snel wat foto's gemaakt. Zal Anouk wel leuk vinden, dacht ik nog. Meteen daarna kwam er een zwarte squirrel aan en die ging toch even mooi poseren, dat was helemaal leuk natuurlijk. Kan helaas geen foto's uploaden nu, dus ze staan in de link onderaan op de pagina.

Er waren wat souvenirswinkeltjes, waar ze werkelijk van alles hadden. We vonden allebei dat het er helemaal niet zo toeristisch uitzag als wat iedereen zei. We wandelden weer rustig terug en gingen naar het centrum. Toen begrepen we wat ze met toeristisch bedoelden. Ha ha ha. Er waren spookhuizen, waxmuseums (of is het musea), een gokhal, allerlei amusementsdingen, een groot reuzenrad, veel eettentjes, souvenirswinkels, noem het maar op. Ja, dit was wel toeristisch, maar je hoefde er geen last van te hebben. Bij de watervallen merkte je er niets van.

We gingen wat Canadese dollars pinnen en even terug naar het hotel. 's-Avonds gingen we weer terug naar het centrum om wat te eten en om de watervallen te bekijken. 's-Avonds worden ze met allerlei kleuren verlicht. Na wat bij Wendy's gegeten te hebben, ging Robin nog snel een ijsje halen. We wandelden naar de watervallen en wow, wat was dat mooi om ze verlicht te zien.

Robin had wat Amerikaanse mensen uitgelegd hoe je het beste het fototoestel in kon stellen om zo mooie foto's te kunnen maken. Hij had het mij ook al uitgelegd en het was leuk om ermee te experimenteren om zo'n mooi mogelijke foto's proberen te maken. Ook met mijn videocamera heb ik foto's geknipt. Deze had ik ingesteld op kaarslicht. De kleuren kwamen heel mooi uit op de foto.

Iets na 22 uur begon het vuurwerk en het was werkelijk prachtig. We hebben dan ook een paar mooie foto's kunnen knippen. Ik hoop ook dat de film gelukt is. Er kwam zoveel licht vrij dat hij volgens mij af en toe moeite had om alles scherp in beeld te houden. Na het vuurwerk hebben we nog even genoten van het uitzicht en toen zijn we op ons gemakkie teruggewandeld naar het hotel.

20090525 Dag 10 Weedsport (NY) - Niagara Falls (Ontario)

4 opmerkingen:

  1. hallootjes
    ik ben blij dat ik een keer kan reageren want het lukte niet,er is iemand komen kijken en nou maar afwachten hoelang hij het volhoudt! Robin nog proficiat met je verjaardag wat apart zo'n dag!! wat leuk om dit te horen vooral omdat wij er ook geweest zijn, zijn jullie ook in een boot geweest, wij wel en dat hebben we geweten, we waren helemaal nat maar wel de moeite waard!!
    daarna zagen wij ook allerlei souvenirswinkeltjes en hebben daarna ook in een karako kafe gezeten waar we kostelijk gelachen hebben. tot je volgende verslag maar weer
    liefs t.mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, wat een geweldige dag weer zeg. En een prachtige foto's. Als ik me goed kan herinneren wilde jij (Monique) die watervallen al heel erg lang zien hé. Nou het was zeker de moeite waard zeg en dan ook nog toevallig op de dag gaan waar het nog eens extra spectaculer is. Geweldig. En inderdaad de foto's zijn mooi gelukt. Ben benieuwd hoe het op de film wordt.

    Helaas slaapt Anouk al en kan ik de squirrels nu niet zien, maar morgen laat ik ze meteen kijken. Geloof maar dat ze jaloers zal zijn en het liefste in het eerste de beste vliegtuig naar de watervallen gaan om de squirrels in het echt te zien.

    Tjemig wat een mooie lampen verkopen ze in Amerika!!! Die neem je toch zeker mee naar huis toe.

    Robin je bent echt een geweldige fotograaf zeg. Je haalt flinke stunten uit, maar het is zeker de moeite waard. En Monique geweldig hoe je je papparazie op de foto zet.

    Heel veel liefs weer van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo tante Monique en Robin.
    Ooo wat zijn ze lief vooral die met zijn pootjes bij elkaar zit. Die zwarte is ook kei mooi. Onze cavia's zijn nu buiten in de tuin en ze kakken echt veel. maar ze slaapen soms. en gisteren speelde ik met mirthe hondje.ik was een Duitse herder (puppy). dat was erg leuk.en we hebben gebabekuwt lekker lekker puh!!!!!!!! en we hebben bij opa onder de sproeier door geloopen. en mirthe was nat dat wil je niet weeten. we hebben besjes geplukt uit opas tuin(flak bij de glijbaan).ik mis jullie heel erg hoor!!!!!!!hebben jullie het fijn? meer weet ik niet meer.

    veel liefs anouk XXXXXXXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo lieve tante Monique en Robin,
    de eekhoorntjes zijn heel schattig. ik mis jullie heel erg. jullie moeten vlug naar huis komen.
    kusjes en knuffeltjes van mirthe

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)