Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

zondag 28 juni 2009

Logeerpartijtje

Zaterdag 20 juni 2009

Robin gaat vandaag werken bij John Schoutrop (een collega van mij), dus we waren op tijd op. We waren allebei moe en Robin had niet veel zin om te gaan. Hey wat hoor ik daar? Jessie, Anouk en Mirthe zijn ook al op. "Wij willen Balto 3 kijken" en ik krijg meteen een dvd in mijn handen geduwd. Nou vooruit dan maar.


Op een gegeven moment kregen ze honger, dus Balto 3 even op pauze gezet en lekker gegeten. Nadat Balto afgelopen was, gingen ze zich aankleden en buiten spelen. Ik had samen met Robin 3 waterpistolen gekocht en ik gaf ze deze. Na enige aarzeling en "jij mag mij niet natmaken!" gingen ze er vol voor. Wateroorlog werd er gespeeld en niemand werd gespaard. Zelfs tante Monique niet. Kletsnat gespoten ging ik naar binnen om me om te kleden en ik nam me voor om veilig binnen te blijven!


Jessie had het druk om twee meiden van zich af te houden, maar hij ging er helemaal voor! Anouk en Mirthe hadden ook de grootste lol. Toen ze goed nat geworden waren, heb ik ze wat handdoeken gegeven om zich af te drogen en ze gingen zich snel weer omkleden.



Ze hebben van alles gedaan deze dag, in de speeltuin gespeeld, film gekeken, een beetje wild gespeeld op bed, waardoor de achterkant er af viel, gesnoept, Levensweg (gezelschapsspel) gedaan. Anouk had zo'n pech. Ze moest de hele tijd veel geld betalen en Mirthe en Jessie die verdienden bulken geld. Maar ze hield zich kranig moet ik zeggen. Het meest geslaagde van de dag was toch wel het spelletje WATEROORLOGJE. Hier nog een layout die ik ervan gemaakt heb:



Anouk stootte zich aan de haak om de poort vast te zetten. Och germ, ik ben haar gauw gaan troosten, ze liet geen traan, maar ik mocht haar wel knuffelen. Ik vroeg haar of ze me wilde helpen met mijn appeltaart die ik aan het maken was. Dat wilde ze wel, dus hebben we samen een appeltaart gebakken. En lekker dat die was!!!



's-Avonds hebben we met zijn allen gekeken naar de film Hotel for dogs oftewel Hondenhotel. Dat was best een leuke film: http://www.moviemeter.nl/film/49083



Daarna was het bedtijd. We waren allemaal moe en wat was ik blij dat Anouk, Mirthe en Jessie lekker gingen slapen. Geen verhuizingen meer, geen geklaag. Gewoon oogjes en snaveltjes toe en knorren maar!

Oh, dat zou ik bijna nog vergeten te vertellen. Ik had voor het avondeten macaroni gemaakt en Anouk en Mirthe hadden er heel goed van gegeten. Ik was kei trots. Jessie had ook gesmuld. Hij is sowieso erg dol op pastagerechten.
Hier nog een filmpje wat ik gemaakt heb van het waterpistolengevecht:




Zondag 21 juni 2009

Vaderdag




We hebben allemaal een beetje uitgeslapen. Vandaag is het vaderdag en gaan we naar de camping. Jessie had voor Robin een leuk toilettasje gekocht van Nivea en een heerlijke buis vol met snoep! Nou dat is wel aan Robin besteed. Die heeft dus echt niet lang op de kast gestaan he ;-).



Op de camping ging Mark eerst cadeautjes uitpakken voor vaderdag en daarna was ons pap aan de beurt. Hij kreeg een mooie autoradio. Robin en Mark hebben hem ingebouwd en toen kon ons pap hem gaan bekijken en bestuderen. Vooral dat laatste...ha ha ha. Hij is er gelukkig erg blij mee.

Ons mam had allemaal lekkere salades gemaakt voor op de toastjes. Ons Patricia en Mark hadden gevulde paprika's (ik dacht met roomkaas). Heerlijk. Ik kon me weer eens niet beheersen.
Na al dit lekkers gingen we barbecuen. Wat is dat toch lekker he. We waren binnen onder het afdak gaan zitten, maar goed ook want het begon op een gegeven moment te regenen. Mark bakte mooi door, want de barbecue stond onder de parasol. Er was allemaal lekker vlees, gemarineerde varkenshaasblokjes op een spies, speklapjes, kippetje... van alles kwam er voorbij. We hadden heerlijk gegeten en toen was het weer tijd om Jessie naar huis te brengen. Hij had een fijn weekend gehad. Robin lag in de auto te slapen, hij was sowieso al moe, maar in mijn auto krijgt hij altijd slaap. Zal wel van het dieselgebrom komen!

Bij Jessie thuis hadden we nog even een kopje koffie en thee gedronken en gekeken naar een filmpje op You tube van Jessie met zijn klas. Ze hadden een rapliedje gezongen en er was een videoclipje van gemaakt. Het was echt heel erg leuk.

2 opmerkingen:

  1. Ja het was een geweldig weekend en ze raakten er niet over uitgepraat. En natuurlijk willen ze weer vlug bij tante Monique en Robin gaan slapen. Net als wij dat vroeger onze logeerpartijtjes beleefden.
    Het is een prachtig verhaal met kei leuke foto's en filmpje. Je ziet er het plezier van hun gezichten afstralen.

    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan die layouts die spreken gewoon voor zich. Ook daar straalt het plezier wat ze hebben er van af. En dan die kleurencombinatie. Goede keuze hoe je deze keer weer gemaakt het. Ze hebben elkaar zo te zien ook echt niet bespaard met nat spuiten. Door die randen zo te maken om die foto's komt dat dus extra naar voren.

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)