Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

maandag 5 april 2010

Pasen


Het is alweer Tweede Paasdag. Robin is in de tuin aan het werken. De vijver wordt groter gemaakt en ik denk dat het heel mooi gaat worden als het af is. De vissen zitten tijdelijk in een grote witte bak en de kikkervisjes zitten in een emmer. Het zonnetje schijnt, maar zodra die even weg is, is het toch best fris buiten. Maar wat kijkt het toch prachtig als het zo zonnig is. Alles ziet er meteen een stuk vrolijker uit. Zelfs een tuin die gedeeltelijk overhoop ligt. Ik heb wat foto's gemaakt van hoe het er nu uit ziet. Als ik deze vergelijk met vorig jaar dan staat er nu nog bijna niets in bloei. Vorig jaar stonden onze appel- en ook de kersenboom volop in bloei. Maar de knoppen zijn nu al goed zichtbaar. Het is dan ook een koude winter geweest.

Credits to: Designer Digitals (Michelle Martin, Katie Pertiet & Anna Aspnes)

Gisteren waren we naar ons pap en ons mam gegaan. Het was erg gezellig. Ons mam had een leuke speurtoch uitgezet voor Anouk en Mirthe met allerlei leuke kleine cadeautjes en lekkere paaseitjes. Het was zeer geslaagd. Robin en Mark hadden een leuke thee/koffiekop gekregen met hyacinten en ons Patricia en ik hele leuke scrapspulletjes!!!



's-Avonds hadden we gezellig samen met zijn allen gegeten. Ons mam had varkenshaas gebakken met champignons (zo lekker he) en witlof met ham en kaas uit de oven (smikkel smikkel smullen maar) en ook was er sla en witlofsalade. Ons pap had er frietjes bij gebakken. Nou, ik en volgens mij wel meer...konden geen pap meer zeggen. Maar toen kregen we ook nog een toetje. Daar werd ook nog een plekje voor gevonden. Robin had weer flink gesmuld van het ijs. Dat vind hij toch zo lekker he. Ongelooflijk eigenlijk dat hij zo slank blijft. Ben ik wel jaloers op hoor.

Helaas heb ik zelf geen foto's van deze dag, want die zijn geknipt met het toestel van ons Patricia en ons pap & mam. Moet ik dus nog even vragen.

Gisterenmiddag zag ik op de blog van Designs by Anita (http://designsbyanita.blogspot.com/) dat ik een prijs gewonnen had, namelijk deze erg mooie kit:


Je kon op haar blog vertellen of je een 1 april grap had bedacht of dat je ergens ingetrapt was en laat dat laatste nu net mij overkomen zijn! En dat door ons Mirtheke!!! Die hield mij zo voor de gek en ik trapte er met beide voeten in. Ik had niets in de gaten tot ik een hoop gelach hoorde en: 1 april!!!!! Oh-ho, werd ik zomaar voor de gek gehouden. Wat had ze verteld...

Ik was met ons mam aan het bellen en toen zei ons mam: Mirthe moet jou ook nog iets vertellen. Dus ik kreeg ons Mirthe aan de lijn. Tante Monique, er is weer een tand uit mijn mond. Ikke: oh nee toch!! En dat net voor je communie. Ik wist niet eens dat er weer een los zat! Is het bij je voortanden... dat zal toch niet he, dan sta je direct met zo'n groot gat in je mond op de foto! (Normaal vind ik dat altijd wel leuk, maar zo'n communiefoto's zijn toch speciaal). Tjonge jonge jonge toch en nu?? 1 april....ha ha ha ha ha ha ha ha ha. Ja ja, zo doen ze dat...
Ik heb er naderhand zo'n lol om gehad. Ik had echt helemaal niets in de gaten.

Met de kit heb ik deze layout gemaakt:


Credits to: Designs by Anita


Maar toen ik hem terug zag dacht ik dat hij misschien toch te druk was, dus heb ik de tag met de foto weggelaten en dan is hij zo:


Credits to: Designs by Anita


Welke vinden jullie het mooiste? Dan kan ik deze doorsturen naar Anita.

Doei doei en tot de volgende keer!

4 opmerkingen:

  1. Hay nou je hebt weer goed je best gedaan
    en of je leuke dagen hebt gehad dat hoef ik niet te vragen dat zie en lees je zo wel heerlijk voor jullie.
    je hebt alles weer op een prachtige manier vast gelegd van mij krijg je ook een prijs.
    o en die van Mirthe vind ik de 2de het mooist.

    tot gauw ..tante Hanselien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo wat ben je weer creatief geweest zeg!!! Je hebt twee hele mooie layouts gemaakt. Die van de tuin heb je zo mooi weergeven. Vind het leuk dat je alles in een layout vast gelegd hebt. Wat zal het een werk zijn, maar het resultaat zal zeker super zijn straks als de vijver helemaal klaar is. En niet de vergeten de vissen en de kikkers en kikkervisjes die weer volop door de vijver zullen zwemmen en jullie kijken dan met veel plezier de vijver met alles wat er dan heerlijk in rond zwemt en de planten die dan volop in bloei staan. We komen dat dan natuurlijk ook bewonderen en genieten gezellig met jullie mee. We wachten af hoe het er allemaal uit zal komen te zien.

    Wat was het gezellig hé met pasen. Ik heb ook genoten. Eerst die leuke speurtocht, toen de leuke cadeautjes die we gekregen hebben en daarna lekker gekletst en dan het heeeerlijke eten. Oooo wat hebben we toch gesmuld hé. Het was echt verrukkelijk!!!!
    Ja het was een ontzettende fijne dag.

    Net heb ik Mirthe haar een april grap voorgelezen en ze moest er weer heel sniekie om lachen. Hij was echt geslaagd. Maar het mooiste is dat je er ook nog een prijs mee gewonnen hebt. Wie had dat nu toch verwacht. Ja zo is het wel leuk om in een 1 aprilgrap te trappen. Ik geloof goed dat je geschrokken was en gelukkig is het ook niet waar dat er een tand uit is. Denk niet dat Mirthe verwacht had dat haar grap zo'n groot effect had op jou, maar des te leuker is het geworden.

    Wat een mooie layout heb je gemaakt van Mirthe en Saartje. Het is wel heel moeilijk kiezen. In eerste instantie dacht ik de eerste vind ik het mooist vooral om dat die hoek dan ook opgevuld is, maar toen heb ik ze dus vergroot en toen vond ik de tweede het mooiste. Ik dacht laat ik de hulp van Mirthe eens inroepen en die ging echt voor de eerste omdat dan daar boven ook wat meer staat waren haar woorden. Wacht ik ga ook nog even Anouk haar mening vragen. Anouk vind ook de eerste het mooiste. Dus het wordt nog moeilijk. Misschien kun je nog proberen om de tag wat meer onder het hartje te schuiven. Misschien dat het dan weer een ander gezicht geeft. Maar het is net waar je van houdt. Rustig, dan doe je gewoon de eerste en anders zou ik voor de tweede gaan. Maar misschien met de tag met punt wat meer onder het hartje en wat schuiner plaatsen. Ik ben benieuwd wat het zal worden. Ik vind ze allebei héééééél eeerrrggg mooi!!!!! (die verandering is natuurlijk maar gewoon een tip hé, ik weet niet of het mooier zal zijn, maar je kunt het eventueel proberen als je ergens over twijfeld).

    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tante Bernadette7 april 2010 om 19:48

    Hoi Monique,

    Doe het maar even zo, kan geen email versturen vanuit mijn outlook, is iets niet helemaal goed. Maar wat heb je weer mooi gescrapt, ik vind die met die tag en foto van Mirthe het mooist. Echt heel leuk gedaan.

    Die vijver is wel een hele klus zeg.

    Mijn vogeltje vliegt nog steeds in en uit. Zo gezellig.

    We hebben gisteren heerlijk gegourmet met z'n allen. Was echt gezellig. Vanochtend de ramen gewassen (alleen aan de voorkant van binnen en van buiten) Vond dat wel weer genoeg en mijn bed verschoond. Nou groetjes van Auntie B. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Monique,
    Dank je voor je leuke mail.
    Wat een prachtige foto´s en wat moet die jongen toch werken, zal vast prachtig worden.
    Stuur me maar een foto als het helemaal klaar is.
    en dan dat scrap werk van jou ,prachtig hoor, ik zou het ook geloven als ze zeiden dat ik een prijs had gewonnen, die kaart van Mirthe is prachtig wat een originele kaart en de kleuren passen zo mooi bij elkaar hij straalt iets sereen's uit.Is de kaart voor haar communie?
    In ieder geval ik hoop dat jullie zondag een leuke dag hebben bij Patricia en vooral dat het zonnetje zal schijnen, Kusjes tante rianne

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)