Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

zondag 18 juli 2010

Ben ik weer!

Ik zag dat het alweer een maand geleden is dat ik wat op mijn blog heb geschreven. Tjonge, wat gaat de tijd snel. Ik ben nog steeds druk bezig met mijn nieuwe levensstijl, oftewel afvallen. Inmiddels weeg ik 68,3 dus in totaal is er sinds 29 april 2010 5,7 kg vanaf. En dat voelt goed!!! Ondanks dat ik niet echt een dieet volg, maar heel goed oplet met eten en helemaal niets meer snoep, is het toch vaak moeilijk. Je eet toch een heel stuk minder. Maar ik blijf volhouden, het resultaat begint zichtbaar te worden. Het helpt ook dat ik alles opschrijf wat ik eet en drink (muv van de thee natuurlijk).

Ik heb laatst ook nog een paar layouts gemaakt:



http://www.designerdigitals.com/digital-scrapbooking/ideas/showphoto.php?photo=133320&cat=all&limit=all


http://www.designerdigitals.com/digital-scrapbooking/ideas/showphoto.php?photo=134203&cat=all&limit=last14

Ook ben ik aan het volgende vakantie-album begonnen, nu van onze vakantie in Amerika in 2007. Het is toch zo leuk om te doen, alleen kost het wel veel tijd. Ondanks dat ik er nu niet echt een scrapalbum van ga maken. Hier een aantal pagina's:



Ik gebruik hier een template album van Anna Aspnes voor (http://www.designerdigitals.com/digital-scrapbooking/supplies/product_info.php/products_id/9711). Vind deze zo mooi. Het voordeel is ook dat je lekker veel foto's op een pagina kwijt kunt. Ik vind zelf dat het er evengoed niet druk uitziet.

De laatste tijd is het echt ontzettend heet geweest. Ik had er zelfs last van. Zeker op het werk. Wat was het daar warm op de kamer, meer dan 30 graden. Daar word je toch zo suf van! Vandaag was het lekker. We zijn met zijn drietjes naar de camping gefietst. Het lijkt wel of het steeds sneller gaat. Eerst fietsten we er zeker een uur op en nu ongeveer 3 kwartier. Ja, mijn conditie is ook vooruit gegaan! Het was erg gezellig. Anouk en Mirthe waren er al, want zij waren blijven logeren bij ons pap en ons mam. Naderhand kwamen ons Patricia en Mark ook nog. Het hele gezin compleet. Altijd erg gezellig!

Afgelopen week had het flink gestormd. We waren net te laat boven om de zolderraam dicht te maken. Deze is dus ook kapot gewaaid. We dachten in eerste instantie dat hij helemaal weg was, maar hij was zover opengeklapt dat je hem niet meer kon zien. Robin zag dat later pas toen hij op het balkon ging kijken. Het regende erg hard en het kwam dus met bakken binnen. Ik heb alle handdoeken gepakt die we hadden en op de grond gegooid, terwijl Robin een plaat voor de raam hield. Naderhand kwamen we er achter dat het water via de zolder naar mijn scrapkamer en vervolgens ook nog eens de keuken in was gelopen. Wat hebben we moeten dweilen. Gelukkig valt de schade nog mee. Een avontuur wat niet voor herhaling vatbaar is!

En dan nog iets wat zeker de moeite waard is om te vertellen:

Mijn lief zusje is geslaagd! De eerste twee vakken zijn binnen. En voor allebei had ze een dikke 9!!!
Gaaf he. Ben megatrots op haar.

Dit was het weer, tot de volgende keer maar weer op http://www.scrapmonica.blogspot.com/

Doei doei.

2 opmerkingen:

  1. Wat een lekker lang verhaal. Ik heb ervan genoten. Tjonge jonge wat ben ik toch trots op jou!!! 5,7 kilo eraf. Wat super knap van jou zeg!
    Ik wist wel dat het je zou lukken. Je zag er gisteren zo knap uit :-). Het is ook echt goed te zien dat er al zoveel van af is. Ga zo door zou ik zeggen.

    Wat heb je weer mooie layouts gemaakt. De eerste had ik nog niet gezien. Ik vind hem heel mooi. De andere natuurlijk oook, maar dat wist je al. Vind het mooi wat je bij Robin erbij geschreven hebt. Het komt gewoon recht uit je hart. En dan de layout van de gewaagde actie met de vogel. Super hoor. Het lijkt me zo'n geweldige ervaring om dat te kunnen doen. Prachtig.

    Was gisteren gezellig hé. Heerlijk vind ik het altijd als we met zijn allen zijn. Even lekker kletsen en wat herinneringen ophalen van vroeger. De foto van ons op de ford. Wat waren we toen ruig hé. Heerlijke tijd was dat.

    Tja een was een natte gewaagde aktie die jullie weer ervaren hebben. Ben blij dat de schade toch nog beperkt is gebleven, maar het lijkt me beter om deze aktie niet meer te herhalen.

    Ja ik had twee negens gehaald. Wie had dat ooit gedacht. Nou ik dus zeker niet. Toen ik mijn eerste cijfer hoorde kon ik alleen nog maar lachen. Tja ik heb mezelf overtroffen. Maar ik heb dan ook alle steun gehad die ik maar kon krijgen. Ik hoefde jou maar te bellen en je legde met uit wat ik moest doen bij Word en als het te moeilijk uitleggen was stapte ik op mijn fiets en ging naar ons mam. Na wat puzzelen kwamen we er samen uit. Dan heb ik hier thuis alle tijd gekregen om te leren. Maar straks zal ik toch weer met vragen komen, want dan krijg ik spreadsheet. Maar dat duurt nog even.

    NOu lieve zus ik heb weer genoten van je verhaal en ik vind alle drie de layouts weer echt super. Ben trots op je. Met lijnen ga zo door ik weet zeker dat je het gewicht gaat bereiken wat je wilt halen.
    Veel liefs van Patricia *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds ik zelf een poging aan het wagen ben om met photoshop te werken, stijgt mijn bewondering voor jou met de minuut. De poging om af te vallen laat ik nog maar ff lekker in de ijskast tot het weer wat frisser wordt. Ik weet het, zwak, zwakker, zwakst, maar ik heb er echt de puf niet voor. Als ik al die mooie resultaten onder ogen krijg, zal het langzaam maar zeker wel komen, de zin om ook eens iets te presteren.
    Voorlopig dus petje af voor jou. Knuffeltjes van mama

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)