Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

woensdag 1 juni 2011

30 mei 2011 Ellensburg - Grand Coulee

Joehoe, hier zijn wij weer! We hebben het nog steeds erg goed naar onze zin in de States. We hebben tot nu toe best geluk met het weer, als je op the Weather Channel (Robins favoriete zender) kijkt, zie je me een partij regen naar beneden komen, maar wij " fietsen" er iedere keer net tussendoor. Deze dag was het best zonnig en gelukkig waaide het niet hard. We waren lekker op tijd vertrokken en stopten al meteen op de Highway, want we zagen een besneeuwde berg, die we de dag ervoor niet konden zien door de bewolking. Er kwam nog een sheriff voorbij gereden, hij keek naar ons, maar gelukkig stopte hij niet! We kwamen weer door verschillende wijngaarden en zagen ook allerlei fruitbomen. Wat opvalt is hoe lang de regeninstallaties hier zijn! Echt indrukwekkend.

Op een gegeven moment kwamen we aan bij Soap Lake. Een prachtig meer met heel speciaal water. Er zitten allerlei mineralen in en het voelt echt aan alsof je zeep in het water hebt gedaan. Op verschillende plekken zag je zelfs schuim. Er stond ook een prachtige zonnewijzer van een indiaan met zijn squaw. Het was een monument, want er stonden allerlei namen in de grond gegraveerd. We reden weer verder en kwamen nog meer meren tegen. Ook bij deze meren voelde het water zo apart aan. Als er geen verkeer voorbij kwam was het er zo stil. We reden verder naar de Dry Falls. Een enorme canyon, welke vroeger in de ijstijd een ontzettend grote waterval was. Erg gaaf.

De rotsen veranderden iedere keer van structuur. Ik weet niet wat voor stenen het allemaal zijn, maar we hebben o.a. granieten rotsen gehad, dan weer hele witte, dan weer meer roodachtig. Van alles wat. Ook ongelooflijk hoe veel mooie bloemetjes er ooit op groeien. Terwijl je zou denken dat dat toch niet mogelijk is. Zo'n steile rotsen en zo ruw. Maar de natuur zoekt daar zijn eigen oplossing wel voor.

Op een gegeven moment reden we tussen twee hele steile rotswanden door en toen we bovenaan kwamen hadden we toch een geweldig uitzicht! Echt fantastisch. Ik denk dat we hier echt mooie foto's hebben geknipt. Robin heeft echt een mooie route uitgezocht. Ben supertrots dat hij dat allemaal zo heeft gedaan. Er zitten dan ook wel heel veel uren in.

We reden weer verder en zagen in de verte Steamboat Rock al liggen. We gingen daar ook even kijken, maar je kon er niet oprijden. Wel een stuk, er waren allemaal kampeerterreinen. Veel mensen die hier gingen watersporten , vissen of gewoon lekker kamperen. Ik vond het best mooi aangelegd allemaal. We draaiden weer om en vervolgden onze weg naar de Grand Coulee Dam. Gisteren bij de Days Inn hadden we een Amerikaanse receptioniste. Het meisje bleek Nederlands te spreken, haar vriendje was een Fries. Ze had een jaar in Oostenrijk gewoond en hem daar leren kennen. Dat was wel leuk. Er stonden ook nog 2 mannen bij. Robin vertelde op een gegeven moment dat we naar de [Gran Koelee Dam] gingen, ze keken elkaar even aan, ff denken...oh .... [the grend koelie dam]. Ha ha ha. Onze uitspraak was helemaal verkeerd.

Hoe dichter bij we kwamen, hoe meer electriciteitsmasten we zagen. Er was ook een plaatsje dat Electric City genoemd werd. Ik kon me meteen voorstellen waar die naam vandaan kwam! Als snel daarna kwamen we in Grand Coulee, het stadje. We reden eerst naar Crown Point, vandaar af had je een prachtig zicht op de dam. Ook deze dam was indrukwekkend, echter ik vond de Bonneville Dam veel en veel mooier. We gingen na de nodige foto's het stadje verkennen. Nou, hier was dus niet veel te doen. Misschien omdat het Memorial Day was. Het duurde niet lang of we verveelden ons zelfs een beetje. We gingen naar de Safeway, een supermarkt. Op een gegeven moment zijn we toch maar gaan inchecken. Het motel was wel mooi. Ja, dat mocht ook wel voor die prijs. Tja, de motels liggen nu eenmaal niet voor het oprapen hier. We vroegen aan de receptioniste of ze een leuk eettentje wist, bijv. om een salade te eten. Die wist ze wel een. Hij zat in het dorpje voor Grand Coulee. Kon niet missen, een groen gebouwtje. Wij gingen nadat we onze koffers op de kamer hadden gezet op zoek naar Fusion, zo heette het eettentje. Helaas.....deze bleek dus gesloten. Dan maar weer terug en in Grand Coulee iets zoeken. Dat viel ook nog niet mee. Wat een saai gat zeg. We zagen een familierestaurant en gingen daar naar binnen. Oh jeetje, dikke vloerbedekking, en op de een of andere manier deed het nogal oud en saai aan. Ook de bediening vond ik niet het je van het, maar goed, dat mocht de pret niet drukken. Ik vond het eten wel erg lekker en heb met smaak gegeten, maar dat was dan ook het enige. Ik was blij dat we er weer weg konden gaan. We reden nog wat rond in de omgeving en gingen toen weer terug naar het hotel. Ik was zo moe en kon om 20 uur mijn ogen al bijna niet meer open houden. We gingen rond 21:30 uur al slapen. Geen lasershow meer gezien, die was pas om 22:00 uur. Het weer was helemaal omgeslagen, het onweerde zelfs af en toe. Toen was de zin al snel over.

31 mei 2011 Grand Coulee (Washington State) - Sandpoint (Idaho)

Vandaag stond ik op en ik voelde me raar. Volgens mij had ik veel te vast geslapen. Ik liet alles uit mijn handen vallen en dat was niet echt fijn. Maar goed, dat zal vast wel overgaan. We pakten onze koffers in en gingen uitchecken. Nog even snel een boterham gegeten en toen weg uit dat saaie gat. Op naar Spokane. Toen we vertrokken regende het, maar het klaarde al snel op. We gingen eerst tanken en toen waren we helemaal klaar om te gaan. We kwamen weer door een groot landbouwgebied. Nu vooral veel gras/hooi. Hele uitgestrekte velden en weinig woningen. Zou niks voor mij zijn om zo afgelegen te wonen. Op een gegeven moment stuurde Tommie ons naar een "primitive road". Deze weg was niet geasfalteerd, er lagen allemaal kleine steentjes op, weet niet hoe ik dat uit moet leggen. Het was wel een mooie route, maar er kwam geen eind aan. Op een gegeven moment zagen we 3 kleine wasbeertjes langs de weg. Ikke meteen filmen natuurlijk! Helaas toen ik ook nog een foto wilde knippen, gingen ze het hoge gras in en kon ik ze niet meer zien. Dat was wel jammer. We reden weer verder en kwamen door prachtige gebieden, maar ook erg afgelegen, vond het stiekem best eng. Wat als er wat zou gebeuren. Dan sta je daar mooi te koekeloeren in de middle of nowhere! We kwamen via een ommetje (dankzij TomTom) uit bij the Little Falls Dam. Was ook wel leuk om te zien. Veel dammen hier in deze staat. Even later kwamen we weer bij een dam uit, the Long Lake Dam. Hier zagen we op een electriciteitspaal een groot nest. Even later vloog er een grote roofvogel op, hij had wat onder zijn poten hangen, maar we konden niet goed zien wat dat was. Robin heeft mooie foto's kunnen knippen, dus als het goed is, kunnen we dat straks toch nog terugzien.

We reden weer verder en kwamen door het plaatsje Tum Tum. Vond ik wel een grappige plaatsnaam. Moest meteen aan onze Donja denken, die was altijd zo doel op Tum Tummetjes! De volgende grotere plaats was Spokane. Ik vond dit best een mooi stadje en ook leuk....ze hebben daar een hele grote Walmart. Ja ja, scrapspulletjes scoren! Helaas kwam ik bedrogen uit. Er was maar een ieniemienie klein scrapgangetje en er was niet echt veel keus. Een klein dompertje. Toch nog wat leuke dingetjes gekocht. Ja ja, ook voor jou lief zusje! Ik heb in ieder geval iets gekocht wat je denk ik heel leuk vind. Geen stempels of zo.
Robin had nog een paar leuke spijkerbroeken gekocht en we gingen tevreden weer verder. Nog even wat gegeten bij de McDonalds. Ik had een mini McChicken. Nou dat ding was me toch gepeperd, wat had ik een dorst naderhand!

We kwamen weer langs allerlei prachtige meren, we zagen Weeping Rocks (er komt dan allemaal water uit rotsen gesijpeld), mooie huizen, maar ook ontzettend veel rommelige huizen. Ongelooflijk wat een troep mensen kunnen verzamelen. Als je toch ziet wat er ooit allemaal bij een huis staat...campers, een stuk of 6 auto's, gereedschap... noem het maar op. Echt verschrikkelijk lelijk.

We kwamen in Sandpoint aan en dit is ook een leuke plaats. We hebben straks wat gegeten bij de KFC. Niet zo mijn ding, maar ik heb besloten om deze vakantie van alles wat uit te proberen, dit was er 1 van. Vond het wel gaan. Robin had volgens mij wel lekker gegeten. Vanuit de KFC liepen we naar de McDonalds om een ijsje te scoren. Dat was ook lekker, maar veel te veel. Robin had er natuurlijk geen moeite mee en heeft mijn ijsje met alle liefde opgegeten.

Ik ga nu weer naar onze kamer, nog even douchen, tv-kijken en dan op tijd naar bed en weer vroeg op.

Kon nu wel mijn fotocamera aansluiten op de computer, maar het lukt me helaas weer niet om de foto's op mijn blog te zetten. Erg jammer, maar wie weet lukt het de volgende keer wel!

Liefs allemaal en veel groetjes van
Robin en Monique

6 opmerkingen:

  1. Zozo wat hebben jullie alweer veel meegemaakt. Het lijkt me wel heel mooi al die rotsen. Volgens mij is het wat je me had laten zien. Dus erg indrukwekkend. En dat water dat klinkt wel heel lekker. Ook goed voor je huid denk ik.
    Geloof goed dat je na die dag erg moe was.

    Natuurlijk niet fijn om dan niet helemaal lekker wakker te worden, maar zo te lezen was het wel gezakt. Ik las het over die stille weggetje en moest meteeen aan de stempelbeurs denken dat die man het over die death valley had.
    Deze wegen klonken erg eenzaam maar wel mooi. Je ziet wel Robin weet de goede routes uit te zoeken en dat allemaal vanuit Nederland. Mijn complimenten Robin!!!!

    Ga nu vlug Anouk en Mirthe naar school brengen. die hebben sport en speldag en Anouk heeft er niet veel zin in en Mirthe wel.
    Kusjes van Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Monique en Robin,
    Ik heb weer met bewondering de reis meegemaakt.De kaart met de reisroute heb ik in de kamer opgehangen dus wij kunnen jullie goed volgen.Wat fijn dat jullie het zo fijn hebben. De verhalen zijn tenminste prachtig mooi. Ben gisteren nog bij jullie geweest en alles was picobello in orde. Ik wacht met smart op de volgende brief.
    Kusjes van Papa en Martien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai saampjes ,
    zo dat weer geweldig wat jullie hebben gezien geweldig mooi hoor,
    geniet er maar van en ik kijk uit naar het volgende verslag,
    en petje af voor jou dat je dit allemaal doet voor ons zodat we mee kunnen genieten xxx

    groetjes van ome Sjonnie en t Hanselien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo monique en papa zo te horen is het wel leuk daar.
    heel veel meren ook.
    wel jammer dat dat eet tentje gesloten was.
    en het was ook nog een saai dorpje.
    wel leuk van die roofvogel die foto's wil ik wel graag zien.
    dus heb je toch nog een keer kfc geprobeerd zo te horen niet echt een heel groot succes.
    en van dat ijsje van de macdonalds ik krijg spontaan zin in een ijsje mmmm.
    ik hoop dat jullie nog een hele fijne vakantie hebben
    xx jessie en ook de groetjes van mama en marco en de honden.
    doei doei

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo reizigers,

    Wat was het weer gezellig lezen. Ik zie het helemaal voor me. En wat spannend van die roofvogel, ben zeer benieuwd wat hij in zijn klauwen had. (misschien wel een olifant hahaha lol)
    Groetjes Auntie B

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Monique en Robin
    Wanneer schrijf je toch deze verslagen en schud je ze zo uit de mouw en wat een avonturen weer, het klinkt saai maar ik ben ook benieuwd wat die roofvogel in z'n klauwen had!
    Kortom, heb weer geweldig genoten van het verslag!
    Liefs T.Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)