Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

zaterdag 11 juni 2011

5 juni 2011 Bozeman - Jackson

Een humeurig dagje. We reden een heel stuk terug (het was ongeveer 1,5 uur naar Yellowstone). Op een gegeven moment stuurde Tommie Tommie ons een onverharde weg op, deze werd steeds slechter. Robin stelde hem opnieuw in en kreeg weer de vraag: op uw route komen onverharde wegen voor. Vermijden? JA. Uw vertrekpunt bevindt zich op een onverharde weg zei hij toen. Grrr @#%@#$%@%, dat hadden wij ook al gemerkt en hoe kan dit gebeuren als we al aangegeven hadden dat hij onverharde wegen moest vermijden. Ha ha ha, ja ja, het is me er eentje die TomTom.

Na een flinke route kwamen we aan bij de poort van Yellowstone. Natuurlijk weer foto's geknipt en gefilmd. We stopten even bij Mammoth Hot Springs, maar Robins animo was niet zo groot, dus reden we de rest voorbij. Had ook geen zin om te stoppen, werd er zelf ook niet vrolijk van. We zijn een heel eind doorgereden en gestopt bij Grand Prismatic Spring. Hier zag je prachtig gekleurde damp. Nog nooit zoiets gezien en ik vond het echt heel mooi. We besloten om niet meer sjaggerijnig tegen elkaar te doen. Wel zo prettig.

Onze volgende stop was The Old Faithful. Er was zelfs een klein dorpje omheen gebouwd. Vond het erg gaaf. Toen de geijser eindelijk omhoog spoot, was dat ontzettend gaaf om te zien. Ben blij dat ik dat heb mogen meemaken. Daarna kwamen we bij de Kepler cascades. Mooie waterval.

Onderweg kwamen we steeds meer sneeuw tegen, ooit zakte je er helemaal in weg. Dat merkte ik ook toen ik een stukje probeerde te lopen naar een bevroren meer ! Ha ha ha. We reden nu op een hoogte van 7988 feet/2435 meter. Er waren verschillende meren nog bevroren: Yellowstone lake bij West Thumb, het Lewis Lake.

Ik ging boven op een dikke pak sneeuw staan (met wat hulp van Robin). Ben voort een stijve hark ;o)
We reden een heel stuk langs Lewis River en verlieten via de South Entrance het park. Via de John D. Rockefeller Jr. Memorial Parkway (een hele mond vol hè) reden we verder naar Grand Teton N.P. In Grand Teton stopten we regelmatig. Wat is dit een mooi gebergte. De toppen lagen nog vol met sneeuw. Het was echt indrukwekkend. Ik vond dit park zeker zo mooi als Yellowstone. We zagen o.a. Jackson Lake, Jenny Lake en een dam. Wederom een mooi hert gezien en gefotografeerd.

We verbleven in the Sundance Inn motel in Jackson Hole. Een beetje een westernstadje. In het centrum was een mooi park. Bij alle ingangen ernaar toe was een poort gemaakt die volhing met hertengeweien. Deze waren allemaal door herten afgeworpen/afgeschuurd. Erg mooi om te zien. We hebben een heerlijke pizza gegeten. Robin kocht nog een ijsje en toen hij dat in het park op aan het eten was, zag ik toch wat.
Er stond een paard in een soort pick-up truck samen met een hond. Dat was toch zo'n grappig gezicht! Helaas liep ik niet dichtbij genoeg om een fatsoenlijke foto te maken, maar goed, ik heb het in ieder geval een beetje vastgelegd!

Zo, nu stop ik even. Lig nog wel een paar dagen achter, maar ik krijg pijn in mijn polsen van al dat getyp!! Hopelijk kan ik er de volgende keer weer wat foto's op zetten.
Momenteel zijn we in Monticello (of zoiets) in Utah.

Veel liefs en groetjes van
Robin en Monique!!!!!

Tot de volgende keer!

4 opmerkingen:

  1. Hoi Monique en Robin,

    Wat leuke om jullie reis door Amerika zo te kunnen volgen. Het is net alsof we er zelf door heen rijden. De verhalen zijn prachtig en zoals je het omschrijft moet het er geweldig zijn. Hebben jullie het nog steeds naar jullie zin of verlangen jullie al een beetje naar jullie huisje ? Er wordt in ieder geval goed voor gezorgd door jullie pap. En hij heeft het al zo druk met Joy, maar ze doet het goed en groeit al aardig en bijt steeds beter, vraag maar aan Mirthe !!
    Ik wens jou en Robin nog heel veel reisplezier en geniet er nog volop van, maar dat zal ongetwijfeld lukken. Tot ziens in Nederland.

    Heel veel groetjes van Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, hoe is het met jullie?
    Af en toe een humeurig dagje ertussen moet natuurlijk wel kunnen. Zeker als Tommie Tommie niet luistert naar jullie. Af en toe is hij echt eigenwijs en doet hij precies wat hij wil. In Nederland is dat al niet fijn laat staan in Amerika!!!! Maar zoals ik Robin ken komt hij altijd wel weer op een goede plek uit en is het probleem Neenee Tommie Tommie opgelost!!!

    Het lijkt me wel heel apart om zo'n geijser en ook gekleurde damp te zien. En dan nog een lading sneeuw en bevroren meertjes. En besneeuwde bergtoppen. Jullie hebben wel veel verschillende weersomstandigheden deze vakantie. Maar dat is misschien wel heel mooi om mee te maken. Natuurlijk is een lekker warm zonnetje altijd fijn, maar dit is wel speciaal of niet?

    Dat westernstadje klinkt wel heel erg apart. Daar heb je toch wel foto's van gemaakt. Van dat paard en die hond had je me aan de telefoon verteld en toen hoorde ik al aan de manier waarop je het vertelde hoe apart het was om te zien. Moest hier wel om lachen. Tja echt westerns hè.

    Ga nu vlug verder naar je anders verhalen, want ik ben ontzettend nieuwsgierig.
    Kusjes van Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HOI SAAMPJES,

    zo dat zijn nog eens verhalen die je vertelt
    en wat maken jullie veel mee ,maar vooral wat zien jullie veel!!!
    geniet er maar heel veel van (ik in ieder geval)
    nog een fijne reis en tot gauw hoors

    liefs en xxx van t Hanselien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,

    Wat leuk om jullie avonturen te lezen, zo te lezen is het er prachtig!
    Geniet nog van jullie reis, en snel tot horens!

    Lieve groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)