Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

donderdag 2 juni 2011

Sandpoint (Idaho) - Kalispell (Montana)

Vannacht had ik niet zo heel goed geslapen. Er stond een ijsmachine op de gang vlakbij onze kamer en ongelooflijk, maar schijnbaar hebben de Amerikanen de hele nacht ijs nodig ??? Tja, je kunt maar ergens wakker van worden hè. Robin had nergens last van. Hij sliep als een roosje! Om 6 uur waren we opgestaan en hebben op ons gemak ontbeten. Vervolgens koffers ingepakt en in de auto gelegd, uitgecheckt, getankt en toen waren we klaar voor de route. We hoefden niet veel kilometers te rijden en als we in een stuk door zouden rijden zouden we om 11 uur al in Kalispell zijn. Maar ons kennende rijden we niet in een keer door ;o).


Onderweg hadden we een prachtig uitzicht op de Rocky Mountains. Op de bergtoppen ligt nog sneeuw en alles is zo mooi groen. We zagen ontzettend veel meren, weilanden en bomen. Ook hebben we vandaag verschillende herten gezien. Een was bijna vroegtijdig aan haar einde gekomen door onze auto. Ik hoorde ineens: Oh Monique! Ik kijk naar Robin en zie een hertje echt superdicht bij onze auto. Robin ging vol op de rem en stond gelukkig op tijd stil. Het hertje bleef namelijk eerst stil op de weg staan en Robin wilde er nog langs af rijden, maar toen sprong ze ineens voor de auto. We zaten allebei verstijfd in de auto en waren blij dat we haar niet geraakt hadden. Ze sprong vervolgens het bos in. Aan de overkant stond nog een hertje, maar die bleef gelukkig staan. Poeh, het was echt even schrikken. Kort vantevoren stond er een bordje met Deer Xing. Nou dat bleek wel te kloppen! Maar goed, dat we niet hard reden. Een stukje verder staken er een stuk of 4 herten de weg over. Dat heb ik wel gefilmd.


Spoorlijnen zijn hier ook veel. Af en toe komt er een trein voorbij en die toeteren heel hard. Wel gaaf. Er hangen ontzettend veel wagons aan. Vandaag zagen we ook veel vrachtwagens volgeladen met boomstammen. Hier zal dus wel veel hout gekapt worden denk ik.

We reden langs Highway 2 een heel stuk langs de Kootenai river. Er stonden heel veel kruisjes langs de weg. Robin dacht eerst dat dit was om een of ander iets aan te duiden. Bijv. een of andere leiding. Helaas bleek toch echt dat dit allemaal dodenkruisjes waren. Volgens mij zijn we er wel meer dan honderd tegengekomen. Ooit wel 5 op 1 plek. Echt heel triest.

Rond een uur of negen kwamen we bij de grens van Montana. Natuurlijk werd het grensbord weer uitgebreid gefotografeerd. Ja ja, dat is traditie hè. Robin had de camera ingesteld om op de timer te knippen. Hij trok een sprintje en ik zag al dat hij dat dus niet ging halen. Dat waren natuurlijk weer grappige foto's. We hebben het nog een keer overgedaan, maar hij zette eerst de camera een heel stuk dichterbij. Ha ha ha.

Op een gegeven moment was er een viewpoint. Je kon vanaf daar naar de Kootenai Falls wandelen en er was ook een touwbrug. Het was een leuke wandeling. Het ging nu natuurlijk heel soepel op mijn spiksplinternieuwe Skechers (gymschoenen). De waterval was mooi.

Niet hoog, maar gewoon mooi om te zien en de touwbrug was ook erg leuk. Ik vond hem wel eng, want je wiebelde behoorlijk op en neer. Er mochten niet meer dan 5 personen op die brug.



Bij het volgende viewpoint kon je evt. Wildlife zien. Berggeiten, adelaars, ganzen, van alles en nog wat. We hadden echter niet genoeg geduld om heel lang te kijken. Het is ook zo uitgestrekt. Toen we weer aanreden zagen we twee grote nesten op electriciteitspalen. En ja hoor, in 1 nest zat een grote visarend. Zo'n Amerikaans adelaar met witte kop. Wow. Hoop dat ik hem een beetje vast heb kunnen leggen, want net op dat moment was natuurlijk de accu van mijn camera leeg. Grrrr @#$^%#@^#@.


Ik had van al dat gewandel trek en dorst gekregen en toen we in het volgende dorpje kwamen zag ik Henry's restaurant. Deze leek mij wel leuk en we gingen naar binnen. Ik vond het leuk daar en we hebben heerlijk gegeten. Ik had een beker broccoli-creme soep en Robin een salade. Daarna had ik nog een B.L.T.-sandwich (Bacon-Lettuce-Tomato, oftewel bacon-sla-tomaat met 2 sneetjes geroosterd brood) en Robin had een Denver omelette (een omelet met ham-uien en volgens mij verschillende groentes). Toen we weer verder gingen zagen we allemaal kunstwerken met adelaars. Echt heel mooi gemaakt.

 
We reden langs een meer af, volgens mij Crystal Lake en daar was toch zo'n mooie weerspiegeling in te zien. Robin keerde de auto om een stuk terug te rijden, zodat we dit vast konden leggen op foto en film. Het was echt prachtig.
 

We kwamen steeds dichterbij Kalispell en het uitzicht bleef heel mooi. Op een gegeven moment keek je op de Rocky Mountains, de wolken hingen er zo mooi omheen. Dat was weer een fotomomentje waard. We stopten en toen we klaar waren met fotograferen hadden we ineens ontvangst met onze mobiele telefoon. Eindelijk!! Het was al laat in Nederland maar toch belde ik ons pap en ons mam. Oh wat was het heerlijk om ons mam haar stem te horen. Gezellig gebuurt en ook nog heel snel even ons pap gedag gezegd. Ik probeer morgenvroeg nog ff ons Patricia te bellen. Wil haar ook graag even horen!

Vanavond hebben we lekker gewandeld naar het winkelcentrum. Het was een leuke wandeling. Het is een mooi dorpje en ik vind de straten hier typisch Amerikaans. Tenminste de straten die je in films wel vaker ziet. Mooie bomen, straat-grasstrook-stoeprand-huis.

Dit was het weer voor vandaag. Fijn dat jullie allemaal zo met ons mee leven!

Groetjes en tot het volgende verslag.
Robin en Monique

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk verhaal weer. Ik dacht laat ik eens eventjes op ons Monique haar blog kijken of er al iets nieuws op staat en JAAAAAA een heel verhaal en met foto's geweldig. Wat heb ik genoten zeg. Ooo die grote vogel die richting Robin vloog (zo leek het tenminste). Tjee wat zien jullie geweldige dingen.

    Wat is het een gave auto zeg!!! Robin staat mooi op de foto. Lacht hij om de auto of om de prijs bij het tanken???? Zal wel een stuk goedkoper zijn als hier.

    Je schreef daar hebben we heerlijk gegeten. Toen zag ik broccoli-soep te staan en dacht noem je dat heerlijk??? Ik zat al te wachten op een heerlijk maaltijd. Moest wel lachen.

    Dus je hebt weer gave nieuwe skechers gekocht. Ben benieuwd hoe ze er uit zien. Geloof goed dat het wandelen nu beter ging. Wat schoenen al niet kunnen doen.



    Hoe was die touwbrug??? Wiebelde die echt erg? Lijkt me zo geweldig om daar overheen te lopen. Hoog en dan water onder je. Ja dat moet echt een ervaring zijn lijkt me.

    Ja dat van die hert dat gevoel ken ik. Alleen had ik dat dan in de bossen van Helden. Of net daarvoor eigenlijk. Ik oooo een hert. Vanaf de achter bank waar waar. ik ja daar. Maar ze was al de bossen in gerend. Dat was 's avonds laat. Dus ik snap goed hoe jullie in de auto hebben gezeten. Gelukkig is het goed afgelopen.

    En toen las ik dat je ons pap en ons mam gebeld had. Kreeg er gewoon een brok van in mijn keel. Hoezo erg emotioneel om het moment. Hahaha. Dat is het fijne als je op vakantie bent even iets horen vanaf het thuisfront. En wij natuurlijk vanaf hier. Fijn om te lezen. Ik wacht dan ook in spanning af op je telefoontje. Kijk maar wanneer het weer lukt.

    Geniet van de vakantie, maar dat doen jullie al volop. Wij genieten van jullie verhalen en ik vond het super leuk dat er foto's bij waren. Die zijn echt prachtig. Wat zal het dit keer een mooi album worden. En misschien dat je als we samen aan het scrappen zijn een leuk boekje kunt maken van deze vakantie. Ennne trouwens je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt van je in je vorige verhaal schreef.

    Ga me nu klaar maken, want we hebben een communiefeest vandaag.

    Heel veel liefs van Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat was nog eens een verrassing. Iedere keer als zo laat de telefoon overgaat schrik je, maar toen ik jouw stem hoorde maakte mijn hart een vreugdesprongetje. Wat moet het erg zijn voor al die ouders waarvan de kinderen emigreren. Het is al zo erg dat jullie helemaal naar Tegelen geëmigreerd zijn, alhoewel, we houden er wel ritjes naar Duitsland aan over en Mirjam de nodige "verhalen"waar ze nog lang op kan teren. Meestal zit aan dat bezoek ook nog een lekkere maaltijd vast, dus we klagen niet, want klagers geen brood en we krijgen daar heel wat meer. Joy heeft zijn slaapje uit en is nu bezig de zaak af te breken. Net ging ze als een gek tekeer met het vliegengordijn maar na een waarschuwend geluid vanuit de kamer richtte ze haar aandacht toch maar op iets anders. We moeten dat eigenlijk toch echt eens filmen. Zo leuk als ze uit haar dak gaat en het fijne is dat papa dat ook niet meer doet, oftewel een heel stuk minder. Het is 75% fijner leven met iemand die niet heel de dag alleen maar aan het werken is.
    Dadelijk gaan we met jullie bolide naar de camping om de plantenbakken te vullen en daarna weer lekker naar huis. Is niet zo erg want het zal wel druk zijn op de camping en voor we het weten is het weer morgen en kunnen we wat langer gaan. Patricia wil zaterdag met de trein weg, dus met een beetje geluk zien we die zondag of anders volgende week. Ik mis haar wel als ik op de camping ben. Nu,papa raakt in de stres, want hij wil heel vlug heel veel doen, maar Joy helpt mee. Kan er niets aan doen, moet er toch om lachen. Ik ga hem van het monster verlossen en wens jullie weer een schitterende dag toe en een koele nacht zonder ijsmachines die daarvoor moeten zorgen. Kruip maar lekker tegen elkaar aan en denk aan mij, dan krijg jij het lekker warm en Robin een koude douche. (Geloof er niets van, hij houdt hartstikke veel van mij) Kusjes van Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb ik weer genoten van je verslag en mooie foto,s zoals je het ook beschijft dan ben je er ook even bij.
    hier is alles rustig ik ben net afgewerkt en was even in Amerika maar ga nu in de tuin met mijn leesboek (haar naam was Sarah).
    heel veel groetjes uit Geldrop van
    tante Hanselien xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het weer een mooie reportage van jullie vakantiereis,and what a beautiful car hebben jullie wil hem wel ruilen met mijn Dacia ha ha!!
    Groetjes en nog fijne dagen voor jullie van mij Papa

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)