Welkom op mijn blog


Ik ben in 2009 met bloggen begonnen om een verslag van onze vakantie naar New York bij te houden,
zodat het thuisfront
op afstand mee kon genieten.
Inmiddels heb ik er al van alles op staan, van dagelijkse gebeurtenissen tot verbouwingen
en natuurlijk van mijn scraplayouts.

Wat gezellig dat je een kijkje komt nemen, veel plezier!

zondag 7 oktober 2012

Verrassingsboek

Ik ben een hele tijd bezig geweest om een verrassingsalbum te maken voor ons pap, ome Sjonnie en ome Joop. Zij hebben in 2011 een leuke trip naar Normandië gemaakt en natuurlijk flink wat foto's geknipt. Toen ons pap terug was, was hij zo enthousiast en blij. Toen dacht ik: daar hoort een mooi album bij ;o).

Het viel niet mee, het is toch lastig als je er zelf niet bij geweest bent. Een nieuwe uitdaging voor mij. Ik ontdekte als snel dat de tijden van de fototoestellen niet gelijk hadden gestaan. Och een tijdsverschilletje van 2 uur moet kunnen, toch! Had ik net een pagina gemaakt, dacht ik, dat heb ik net toch ook al gehad? Tja, dat krijg je dan hè. Gelukkig kon ik via een programma de tijd aanpassen. Dat werkte al een heel stuk makkelijker. Vervolgens heb ik heel veel op Wikipedia, http://www.strijdbewijs.nl/ en het internet gezocht naar gegevens over D-Day en Normandië. Ook op het werk wisten ze best veel te vertellen over Normandië. Kreeg zelfs van Ad een boekje erover. Was ook erg handig. Gelukkig had ons pap regelmatig plaatsnaambordjes geknipt, dus wist ik mooi waar ze op dat moment waren. Even intypen op internet, et voila, weer wat informatie gevonden. Toch wel fijn dat mensen zoveel informatie op internet delen. Ik heb hier echt heel veel aan gehad! En niet te vergeten, ook aan ons mam, ons Patricia en Robin die regelmatig even moesten "keuren" of tekstjes moesten bedenken.



Het was eigenlijk de bedoeling om het fotoalbum cadeau te geven op ons pap zijn verjaardag, maar het was niet op tijd binnen! Had het net te laat af gekregen. En op ons pap zijn feestje, zaten ze uitgebreid te vertellen over hun Normandië trip, hoezo frustrerend...hahaha. Ik dacht dat had ik eerder moeten horen, had ik al die verhalen mooi in het boek kunnen verwerken! Afgelopen maandag werd het boek bezorgd, maar toen was ik niet thuis, moest ik ook nog tot dinsdag wachten. We zijn 's-woensdags naar ons pap en ons mam gegaan en ik heb toen het boek aan ons pap gegeven. Hij wist in eerste instantie niet goed wat het was...hihihi. Hij was overdonderd. Toen drong het ineens door en was hij er superblij mee. Ik zei dat ik ook voor ome Sjonnie en ome Joop een boek had en dat hij die aan hun kon geven. Zo konden ze samen nog eens genieten. Nou, dat heeft hij meteen de volgende dag gedaan! Ik kreeg een lief telefoontje van ome Sjonnie, hij was er zo blij mee. Echt leuk om te horen. Later belde ook ome Joop om mij te bedanken, hij was ook al enthousiast. Erg leuk hoor die hartverwarmende reacties.



Voordat ik ons pap het boek gaf, moest ik eerst nog iets anders doen. Namelijk....

Ons mam is zo fanatiek bezig met wandelen, ondanks dat ze zo'n pijn heeft. Ze zet echt door en geeft niet op. Ook is ze al veel afgevallen. Als het goed is zal ze de 10 kilo nu wel gehaald hebben (ik ben niet jaloers, het lijkt maar zo). Ik vond dus dat dat wel een prijsje waard was. Ik vroeg of ze op het tafeltje wilde gaan staan. Niet eraf vallen he, stel je voor! Toen heb ik haar gehuldigd en een beker gegeven. Voor mij is ze een echte WINNAAR. Ben kei trots op jou mama. Ik hoop dat al je inspanningen beloond zullen worden uiteindelijk.


Wat hebben we nog meer beleefd. Ummmm, ff denken. Oh ja, we zijn naar de Floriade geweest. Dat was erg mooi, ook al was de prijs vrij hoog naar onze mening. Evengoed vond ik het bijzonder om daar geweest te zijn.





Robin heeft mij ook getrakteerd op een dagje Artis. Dat was echt zo'n leuke verrassing. We hebben samen een heerlijke dag gehad. En wat was het prachtig weer!





En hier zomaar nog wat foto's:


Op de verjaardag van Anouk


In de wasstraat (schuimbadje)




Gezellig met zijn allen uit eten bij Le Connaisseur in Eindhoven,
gesmuld dat we hebben!


Ons mam, ons Patricia en ik (met dank aan tante Mirjam)


Tjop tjop, Robin....zet hem op!!


Jessie staat al klaar bij de finish




Robin heeft ook de lichtjesroute gerend. Ik heb een stuk meegefietst 
lekker makkelijk, want ik had ons mam haar fiets bij en daar
kun je lekker gas mee geven. Vroemmmmmm.....
daar scheurde ik heen. Heb de hele weg moeten lachen :o)


Jammie, Robin had weer lekker eten gemaakt. Ik kom thuis van mijn werk
en kan zo aanschuiven en eten. Hoe goed kun je het hebben!


Dit vond ik toch zo'n prachtige kaart van Kharmagirl

Die heb ik nagemaakt (verjaardagskaart voor ons pap)


Ben zelfs creatief met de naaimachine geweest ;o)


Nou dit was het weer voor vandaag. Ik ga lekker naar bed! 
Welterusten en tot de volgende keer.

Monique


4 opmerkingen:

  1. Hoi Monique,
    Wat een geweldig idee van dat fotoboek. En wat een gezellige foto’s allemaal. Jessie is weer een flink stuk gegroeid zeg. Heb genoten van je verhaaltjes en van de foto’s.

    XXX Auntie B.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, gezellig al dat uitgaan! Toch nog tijd vrijmaken voor papa in zo'n prachtig boek te maken. Nu, hij was er hartstikke blij mee. Ome Joop en Sjonnie ook. Die hebben er meteen in zitten kijken. Het is dan ook een kunstwerkje geworden om trots op te zijn. Ik weet hoeveel tijd er in gaat zitten en kan niet anders zeggen dan dat je een schat bent. Echt mijn zonnestraaltje, die haar warmte doorstuurt naar ons. Leuk dat jullie de Floriade geweldig vonden. Ik vond het wat tegenvallen, maar dat komt natuurlijk ook doordat ik dacht dat het een bloemententoonstelling was. Dom van me, maar ja, als de jaren gaan tellen, begint het verstand te vervellen.
    Nu, met deze woorden heb ik je blog weer eer aangedaan en zeg ik iedereen die je hier bezoekt alle liefs en voor jou en de jouwe knuffels en kusjes. Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Monique, wat heb jij ome Sjonnie blij gemaakt,hij kwam thuis en zei zo zet jij maar eens je brilletje op en kijk hier maar eens na,nou dat was geweldig dat zei ik ook en toen ik naar hem keek moest hij huilen ,ja Monique je hebt hem zuper blij gemaakt!!!
    wat heb je verder weer prachtige dingen gemaakt ,ook leuk dat je jullie mam een beker gaf en ja die heeft ze zeker verdiend.

    liefs vanT Hanselienxxx
    heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja steeds keek ik of je al iets op je blog had staan en dan vergeet ik een keer te kijken en hop daar staat een heel verslag op. Wat was het leuk om dit allemaal te lezen.
    Aan dat boek heb je heel wat werk gehad. Ik vond het heel leuk dat je me steeds pagina's doorstuurde en me vroeg om mee te helpen met een tekst bedenken als je het even niet wist.
    Natuurlijk was dat niet het makkelijkste omdat we er zelf niet geweest waren. Maar als ik dan naar de pagina keek kon je er wel een tekst bij bedenken. Ik vind het tof dat je dit voor ons pap gedaan hebt. Hij was er echt heel erg blij mee en dat je ook nog voor ome Sjonnie en ome Joop een boek had is natuurlijk helemaal top. Echt lief van je.

    En dan huldig je ons mam nog eventjes voor haar prestaties!! Ja ik vond het ook super knap van haar. Steeds maar weer gaan wandelen terwijl je weet dat het weer zo'n pijn gaat doen dat je niet verder kunt, maar dan toch door moet lopen van de dokter om dan het lopen makkelijker te maken. Hij heeft makkelijk praten en hoeft niet door die pijngrens heen. Ook ik ben supertrots op ons mam. En mam we gaan gewoon gezellig samen wandelen. Even onder het uitrusten wat leuke foto's knippen. Niemand die ziet dat het even niet lukt!!!

    En dan al die foto's weer zo mooi bij elkaar gezet. Wat heb je leuke dingen gedaan de laatste tijd. Gezellig naar de dierentuin. Dat is altijd leuk!! Dan Robin supporteren bij het lopen. Jij had het wel makkelijk ja!! Maar wel lief en leuk dat je erbij was toen Robin aan het rennen was. Hij heeft de smaak goed te pakken.
    En dan dat lekkere eten wat hij voor jou gemaakt heeft??? Ziet er goed uit.

    De kaart die je voor ons pap gemaakt had is super leuk. Mooie kleuren combinatie en je hebt hem ook goed ingekleurd al was je daar volgens mij zelf niet zo tevreden over. Ook de stikranden vind ik heel leuk.

    Ik hoop je weer meer gaat posten. Het is altijd gezellig om het te lezen en wat dacht je om samen te gaan scrappen en dan onze creaties op onze bloggen zetten. (HINT :D )
    Tot gauw weer op je blog!

    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen

Joehoe!

Wat gezellig dat je een reactie wilt geven, dat vind ik hartstikke leuk!

Doei doei :O)